بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/17 - 12:16
  • - تعداد بازدید: 1152
  • - تعداد بازدیدکننده: 88
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد شهرکرد مطرح کرد:

لزوم استمرار ارتباط نخبگان با بدنه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی

پور ارشد با اشاره به لزوم استمرار ارتباط نخبگان با بدنه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در دستگاه‌های مختلف کشور، گفت: ارتباط تخصصی با نخبگان، تنها زمانی به نتایج مطلوب منتج می‌شود که به صورت تخصصی و البته مستمر و همچنین هدفمند باشد.

~/Asset/News/News/Image/تصمیم گیری.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نادر پور‌ ارشد؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد شهرکرد با اشاره به لزوم گسترش تعامل بین اجتماع نخبگانی و بدنۀ تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، برگزاری نشست‌‎های هم‌‎افزایی و هم‌اندیشی را گامی مهم در این راستا دانست و گفت: برپایی نشست‌های تخصصی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با اجتماع نخبگانی، می‌تواند سبب آگاهی و آشنایی دو طرفه از ظرفیت‌ها، چالش‌ها، نیازها و مشکلات موجود باشد.


وی افزود: ارتباط بیشتر با اجتماع نخبگانی، افق‌های روشنی برای جامعه ترسیم می‌کند و سبب می‌شود مسائل و چالش‌ها واقعی‌تر عنوان و بررسی شوند.


پور ارشد با اشاره به لزوم استمرار در ارتباط نخبگان با بدنه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در دستگاه‌های مختلف، ادامه داد: ارتباط تخصصی با نخبگان، تنها زمانی به نتایج مطلوب منتج می‌شود که به صورت تخصصی و البته مستمر و همچنین هدفمند باشد.


 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد شهرکرد در ادامه با اشاره به نقش تعیین‌کننده دانشگاه در توسعه‌یافتگی منطقه، اظهار داشت: دانشگاه باید خود را در قبال مسائل موجود در منطقه، مسؤول بداند و ظرفیتش را برای بهبود کیفیت و حرکت به سمت توسعه‌یافتگی بکار گیرد.


وی اضافه کرد: متخصص و محققی که در دانشگاه به عنوان هیئت‌علمی و یا مدرس در حال تدریس است، بیش از دیگر افراد باید برای اثرگذاری مثبت در جامعه رغبت نشان دهد.


پور ارشد تأکید کرد: جامعۀ نخبگانی و دانشگاهی نباید فراموش کند که کشور برای رسیدن این افراد به مدارج عالی تحصیلی، هزینه کرده است. در واقع این افراد جدا از تخصص، برای خدمت‌رسانی باید خود را متعهد و پاسخگوی مطالبات مردم بدانند؛ به همین دلیل موضوعات و فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در وهله و اولویت اول باید براساس نیازهای منطقه و استان و البته کشور، تعریف شوند.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد شهرکرد خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع فعالیت در همۀ کشورها به تناوب وجود دارد اما مهم امید داشتن و تلاش مداوم برای آبادانی و توسعۀ وطن است. در این چرخه، اجتماع نخبگانی به دلیل برخورداری از علم و دانش و مهارت‌های متنوع و کاربردی، مسؤولیت بیشتری نیز دارد.


وی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه از نخبگان و دانشگاهیان برای عملیات‌شدن ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی، گفت: این مهم را نباید در یک سازمان و نهاد خاص محصور کرد؛ بلکه همه دستگاه‌ها و مسؤولان باید خود را موظف به پشتیبانی و حمایت از ایده و تفکر دانشگاهی و نخبگانی بدانند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155588
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین