بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/08/30 - 00:43
  • - تعداد بازدید: 681
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی:

مجلس برای تسهیل مسیر‌ رسیدن نخبگان به مرحلۀ اثرگذاری در جامعۀ بومی، آمادگی دارد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ذوالنور گفت: استفاد از منابع انسانی نخبه و جوان، تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت کنونی است.

~/Asset/News/News/Image/ذولقدر.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هماهنگی و هم‌افزایی نخبگانی به منظور تسهیل مسیر حمایت و هدایت مستعدان‌برتر، به همت بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد.


در این نشست، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ذوالنور؛ عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی و نماینده مردم استان قم در مجلس‌شورای‌اسلامی ضمن تأکید بر لزوم بررسی راهکارهای پیگیری مطالبات مستعدان و نخبگان، گفت: استفاد از منابع انسانی نخبه و جوان، تنها راه برون‌رفت کشور از وضعیت کنونی است.


وی با اشاره به ضرورت عملیاتی‌شدن ایده‌ها، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مستعدان‌برتر، افزود: موضوع و روند تحقیق و فعالیت علمی باید به‌گونه‌ای باشد که در نهایت، نتیجۀ تلاش نخبگان به رفع مشکلات کشور بی‌انجامد و بتواند کشور را به سمت توسعۀ پایدار سوق دهد.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ذوالنور منابع‌انسانی را زیرساخت توسعۀ کشورها دانست و ادامه داد: کشور علاوه بر دسترسی به منابع و موهبت‌های ذاتی، در حوزۀ برخورداری از نیروی‌انسانی جوان و نخبه نیز جایگاه مطلوبی دارد که اگر در شرایط کنونی که تحریم‌ها نیز اعمال شده است، این ظرفیت به بهترین‌شکل بکار گرفته شود، می‌توان تهدیدها به فرصتی مغتنم برای پیشرفت و تعالی تبدیل کزد.


عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: مجلس برای تسهیل مسیر‌های قانونی برای رسیدن نخبگان و مستعدان‌برتر به مرحلۀ اثرگذاری در جامعۀ بومی، آمادگی لازم را دارد و از هر گونه طرح و یا لایحه در این حوزه استقبال می‌کند.


لازم به ذکر است،  در ابتدای این دیدار، محمد محمدرضایی؛ رییس بنیاد نخبگان استان قم گزارشی از برنامه‌های سال جاری این بنیاد در زمینه‌های فرهنگی، اجرایی و نظارتی ارائه کرد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152882
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین