بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/06/07 - 12:36
  • - تعداد بازدید: 972
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و نماینده مردم گچساران در مجلس‌شورای‌اسلامی:

نخبگان ظرفیت را به ارزش تبدیل می‌کنند/لزوم تغییر روش‌های سنتی توسعه

تاجگردون گفت: تنها نخبگان می‌توانند ظرفیت را به ارزش تبدیل کنند و این مهم یکی از شاخصه‌های اصلی نخبگی است.

~/Asset/News/News/Image/photo_2018-08-28_14-48-14.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛  غلامرضا تاجگردون؛ رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و نماینده مردم گچساران در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به لزوم هدایت صحیح اجتماع نخبگانی به سمت مشکلات و مسائل جاری کشور، گفت: مسیرهای انحراف انرژی نخبگانی باید مسدود شود.


وی افزود: آیندۀ کشور تنها با تزریق تفکر نخبگانی ساخته می‌شود که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی‌شده است چراکه حرکت بدون برنامه، مثل قدم برداشتن در تاریکی است.


تاجگردون ادامه داد: برنامه‌های لازم برای حمایت و هدایت اجتماع نخبگان باید همه‌جانبه باشد و همۀ جوانب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آنها در نظر گرفته شود.


رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: طراحی و تدوین برنامه باید توسط نخبگان انجام شود تا برنامه قابلیت اثرگذاری در جامعه را داشته باشد. به عبارت بهتر، خود تدوین برنامه نیز به توان، اندیشه و ایده نخبگانی نیاز دارد.


وی اضافه کرد: مزیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که البته برای تبدیل شدن به ارزش‌افزوده و تأثیرگذاری در بهبود کیفیت زندگی اجتماعی، باید با اندیشۀ نخبگانی به مزیت رقابتی تبدیل شوند؛ امروزه نمی‌توان با همان روش‌های سنتی به سمت توسعه حرکت کرد. در واقع، تنها نخبه می‌تواند ظرفیت را به ارزش تبدیل کند و این مهم یکی از شاخصه‌های اصلی نخبگی است.


نماینده مردم گچساران در مجلس‌شورای‌اسلامی تأکید کرد: فراهم شدن بستر فعالیت نخبگانی تنها در سایۀ تعامل و همکاری همۀ دستگاه‌ها و نهادها میسر می‌شود.


تاجگردون یادآور شد: دانش با نگاه انتزاعی خروجی‌ مفیدی ندارد بلکه باید به عمل، محصول و یا خدمت تبدیل شود. دانش در ارتباط و تعامل با محیط اطراف و اثرگذاری بر آن است که ارزشمند می‌شود.


رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر لزوم حضور فعال نخبگان در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اجتماع نخبگانی باید خود را در قبال جامعۀ بومی مسئول بدانند و برای حل مشکلات کشور حرکت کنند؛ البته حمایت‌های دولت و مجلس هم می‌تواند مشکلات و موانع موجود را کمینه کند.


تاجگردون در پایان گفت: نخبگان بدانند الگوی جامعۀ دانشگاهی خاصه دانشجویان هستند؛ بنابراین باید با امید و نشاط بیشتری فعالیت کنند.



لازم به ذکر است؛اولین گردهمایی فرهیختگان گچساران و باشت،با حضور استاندار، رئیس
کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان و
جمعی از مسئولان و سرآمدان و دانشگاهیان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار
شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148566
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین