بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/06/25 - 12:35
  • - تعداد بازدید: 1190
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون استانداری خراسان‌شمالی:

نخبگان کارگزاران تغییر در جامعه هستند

ثمینی گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ استعدادی مورد غفلت قرار نگیرد که این مهم مستلزم تعامل جدی دستگاه‌های استانی با بنیادهای نخبگان استانی است.

~/Asset/News/News/Image/634563(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تقدیر از رتبه‌های‌برتر استان خراسان‌شمالی، به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.


در این مراسم، محمود ثمینی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه بر اساس علم جامعه‌شناسی، نخبگان کارگزاران تغییر در جامعه هستند، گفت: اجتماع نخبگانی می‌توانند با ایده‌های خلاقانه خود، مشکلات و مسائل جامعه را حل کنند.


وی افزود: تنها جامعه‌ای که از نخبگان خود برای تصمیم‌سازی و برنامه‌نویسی در امور زیرساختی استفاده کند، می‌تواند به توسعه و پیشرفت پایدار برسد.


ثمینی با اشاره به لزوم نخبه‌پروری، ادامه داد: همه نهادهای اجتماعی و درون‌استانی باید در حوزه‌های نخبه‌پروری وارد شوند؛ در این بین، خانواده و آموزش‌وپرورش مهمترین نقش را دارند. علاوه بر آن، روند باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ استعدادی حتی در مناطق کم‌برخوردار مورد غفلت قرار نگیرد که این مهم مستلزم تعامل جدی دستگاه‌های استانی است.


مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی نیز با اشاره به لزوم حمایت از اجتماع‌نخبگانی، گفت: بنیاد ملی نخبگان از سطوح مختلف نخبگانی در تمام رده‌ها و مقاطع‌های تحصیلی با اعطای تسهیلات مناسب، حمایت می‌کند.


وی افزود: حمایت‌ها بسته به نوع فعالیت‌ها و استعدادهای‌ افراد در چهار محور آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی به مشمولان اعطا می‌شود.


 در پایان این مراسم، عباس سعیدی؛ سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان خراسان‌شمالی نیز بر لزوم نخبه‌پروری و حمایت از مستعدان‌برتر تأکید کرد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150504
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین