بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/09 - 13:40
  • - تعداد بازدید: 1119
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

وقف علمی؛ فرهنگی نهادینه ‌شده در کشورهای پیشرفته است

صادقی گفت: در کشورهای پیشرفته وقف در امور علمی و فناوری به عنوان یک فرهنگ، کاملاً نهادینه شده است تا جایی‌که دانشگاه‌های‌برتر جهان بخش زیادی از هزینه‌های خود را از محل وقف و امور خیریه تأمین می کنند.

~/Asset/News/News/Image/00000(3).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دومین نشست هیئت‌مدیره بنیاد حمایت از استعدادهای برتر استان کردستان با حضور رئیس سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی استان و به همت بنیاد نخبگان کردستان برگزار شد.


در این نشست، رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان به ضرورت استفاده و بهره‌مندی از پتانسیل خیّرین و فرهنگ‌سازی در خصوص سوق دادن امور خیریه به حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این موضوع در کشورهای پیشرفته به عنوان یک فرهنگ کاملاً نهادینه شده است تا جاییکه دانشگاه‌های‌برتر جهان بخش زیادی از هزینه‌های خود را از محل وقف و امور خیریه تأمین می کنند.


وی استفاده از ظرفیت خیّرین برای حمایت، تشویق، توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر را یکی از وظایف و رسالت‌های بنیادهای نخبگان استانی برشمرد و افزود: در تدوین آیین‌نامه‌های مربوطه، سعی شد حمایت‌های بنیاد از مستعدان کردستان در قالب جایزه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی باشد تا ضمن حفظ عزت‌نفس مشمولان، باعث ایجاد فضای انگیزشی و رقابتی شود.


لازم به ذکر است، در پایان این نشست هر یک از اعضا نظرات خود را پیرامون چگوگی حمایت از استعدادهای‌برتر بومی عنوان کردند و سپس جلسۀ پرسش و پاسخ با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150634
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین