بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/20 - 12:27
  • - تعداد بازدید: 1537
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون توسعه‌ مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان:

پایش نخبگانی امری ضروری برای توسعه کشور است

ترکستانی با بیان اینکه حضور و اثرگذاری نخبگان جامعه نباید تنها محدود به فضاهای پژوهشی باشد، بر لزوم تعریف صحیح جایگاه نخبگان در کشور تاکید کرد.

~/Asset/News/News/Image/100.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با حضور محمدصالح ترکستانی؛ معاون توسعه‌ ‌مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.


در این مراسم، ترکستانی ضمن تقدیر از زحمات دکتر مصطفی شاه‌نظری؛ رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان یزد، گفت: امیدوارم با حضور دکتر کلانتر در بنیاد نخبگان یزد شاهد پیشرفت و اعتلای جایگاه نخبگان و بنیاد در استان یزد باشیم.


وی با بیان اینکه حضور نخبگان در جامعه نباید تنها محدود به فضاهای پژوهشی باشد، بر لزوم تعریف صحیح جایگاه نخبگان در کشور تاکید کرد.


وی سپس پایش نخبگان و ایجاد تغییرات در سیستم انتخاب نخبگان را نیز ضروری خواند و گفت: علاوه بر توجه به امور اقتصادی، تقویت زمینه‌های فرهنگی و معنوی نیز در راستای ماندگاری و بکارگیری نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنان ضرورت دارد.


معاون توسعه‌ مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اینکه انتشار فراخوان نمی‌تواند به تنهایی در جذب نخبگان واقعی جامعه مؤثر باشد، مداخله‌ی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای شناسایی نخبگان را ضروری دانست.


در بخش دیگری از این مراسم علی زینی‌وند؛ معاون امور اقتصادی استاندار یزد گفت: بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی، تجمیع و جهت‌دهی نخبگان ایجاد شده و باید به عنوان اتاق فکری برای اداره صحیح کشور مورد توجه قرار گیرد.


وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند یک خانه نیازمند پایه‌های محکم است تا به رغم هرگونه آراستگی و رنگ‌آمیزی در اثر کوچکترین ضربه‌ای فرو نریزد، متاسفانه نظام اداری دستگاه‌های کشور با حجم غیرقابل باوری از کارمندان روبرو است که این تعداد در هیچ کشور توسعه یافته‌ای وجود ندارد.


معاون امور اقتصادی استاندار یزد در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد تحول در سیستم اداری و مدیریتی به واسطه اقدامات نخبگانی، یادآور شد: مدیر بنیاد نخبگان به علت در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی از نخبگان، می‌تواند در این زمینه اقدام کرده و با بیان موارد صحیح، با دستگاه‌های اجرایی همکاری و هم‌اندیشی کند.


سید مهدی کلانتر؛ رئیس بنیاد نخبگان استان یزد هم در این مراسم با تأکید بر اینکه یکی از نقاط قوت استان یزد تعامل بین‌سازمانی است، اظهار داشت: رعایت این مسأله در هر استانی می‌تواند سبب پیشرفت در تمام امور شود. بنیادهای نخبگان استانی می‌توانند حلقه اتصال دستگاه‌های اجرایی و نخبگان در هر استانی باشند و شرایط ماند نخبگانی را فراهم کنند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149107
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین