بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/06/18 - 12:39
  • - تعداد بازدید: 325
  • - تعداد بازدیدکننده: 323
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بازدید مستعدان‌برتر از شهرک صنعتی دارویی برکت مطرح شد:

گذر از تحریم‌های ظالمانه در گرو تلاش شبانه‌روزی و همت جوانان مستعد و نخبه است

برنامه بازدید از شهرک صنعتی دارویی برکت با همکاری بنیاد نخبگان استان البرز و مجموعه برکت ستاد اجرایی‌سازی فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری برنامه تورهای علمی استاد محور و به همت بنیاد نخبگان استان البرز و مجموعه برکت ستاد اجرایی‌سازی فرمان امام خمینی (ره)، دانشجویان دانشگاه خوارزمی و دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از شهرک صنعتی دارویی برکت بازدید کردند.

در این برنامه، خوانساری؛ قائم‌مقام مدیرعامل مجموعه برکت با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری مجموعه برکت، توضیحاتی را در خصوص نحوۀ تصمیم‌گیری برای ایجاد شهرک دارویی برکت، اقدامات انجام‌شده و وضعیت کنونی شهرک برای دانشجویان ارائه کرد و گفت: دانشجویان مستعد علاوه بر تحصیل و کسب دانش در دانشگاه، باید به ارتقاء مهارت‌های تخصصی و کسب دانش روز در حوزه تخصصی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: پیشرفت و بهبود شرایط اقتصادی کشور و گذر از شرایط تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی در گروی تلاش شبانه‌روزی و همت جوانان مستعد و نخبه در ورود به بازارهای جهانی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و تنوع‌بخشی به تولیدات اقتصادی است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از باغ موزه شهرک دارویی برکت با تاریخچه درمان و پزشکی از بدو پیدایش تمدن ایرانی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دانشمندان اعصار مختلف و روش های درمان و پزشکی آشنا شدند و از کتابخانه و بخش گیاهان دارویی، سالن کنفرانس دیدن کردند.

بازدید دانشجویان دانشکده شیمی دانشگاه خوارزمی و سایر رشته‌های تحصیلی از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از خط تولید داروهای بیوسمیلار شرکت دارویی بایوسان فارمد (مستقر در شهرک دارویی برکت، بخش دیگری از این برنامه بود.

لازم به ذکر است، در این بازدید محسن شیدایی؛ دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه خوارزمی به عنوان استاد راهبر حضور داشت.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس 
bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.




 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167183
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین