بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/23 - 12:17
  • - تعداد بازدید: 1115
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون استانداری ایلام مطرح کرد:

​لزوم افزایش نقش نخبگان بومی در تصمیمات کلان استانی

درویشی گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد تعاملات هم‌افزا میان اجتماعات نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی درون‌استان، یک ضرورت انکارناپذیر است.

~/Asset/News/News/Image/33333333333.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ درویشی؛ معاون استانداری ایلام با تأکید بر لزوم وجود نگاه استراتژیک در سطح مدیریتی کلان استان، برنامه‌ریزی برای ایجاد تعاملات هم‌افزا میان اجتماعات نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی درون‌استان را خواستار شد.


وی با تأکید بر اهمیت نقش نخبگان در تصمیمات مدیریتی و کلان استان، از تشکیل کارگروه مشورتی اقتصادی در حوزه معاونت اقتصادی استانداری ایلام ذیل شورای علمی استقبال کرد و تشکیل آن را به عنوان بازوی مشورتی در حوزه اقتصاد مقاومتی و طرح آمایش سرزمینی استان ضروری دانست.


درویشی با اشاره به اجرای برنامۀ ملی شهاب با همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزرات آموزش‌وپرورش، ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای‌برتر و ایجاد زمینۀ مناسب برای رشد و بالندگی آنان را از اهداف مهم این برنامۀ ملی دانست.


معاون استانداری ایلام با تقدیر از برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در زمینه نخبه‌پروری، به ضرورت تشکیل مجمع خیّرین استان اشاره کرد.


در بخش دیگری از این نشست، رضا خانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان به بیان اهداف و مأموریت‌های بنیاد ملی نخبگان و شورای علمی پرداخت و با اشاره به اهم برنامه‌های حمایتی بنیاد نخبگان استان، از شورای علمی به‌عنوان مرجعی برای تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های کلان بنیاد نخبگان و زمینه‌ساز حضور و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان در استان دانست.


وی بر لزوم مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان تأکید و خواستار حضور مدیران اجرایی در نشست‌های تخصصی شورای علمی جهت بررسی و تدوین برنامه‌ها و چشم‌انداز دستگاه‌های اجرایی استان شد.


در ادامه، علی اکبری؛ رئیس دانشگاه ایلام نیز گزارشی از رویکرد دانشگاه در توجه به رسیدن به مرزهای دانش ارائه و به همکاری همه‌جانبه دانشگاه با بنیاد نخبگان تأکید کرد.


قیصوری؛ رئیس سازمان برنامه‌‎و‌بودجه استان ایلام نیز استفاده از نظرات و طرح‌های شورای علمی و سرآمدان استان در ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور بیشتر سرآمدان و نخبگان را در اجرای طرح‌های آمایش سرزمین استان ضروری دانست.


ایوب درویشی؛ عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان نیز بر لزوم استفاده از پتانسیل و ظرفیت این شورا در تهیه و تدوین نقشه‌راه توسعه استان اشاره کرد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151771
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین