بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/06/22 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 255
  • - تعداد بازدیدکننده: 105
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاد دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال ریودوژانیرو:

دستاوردهای علم، محصول سرمایه‌گذاری است

آرمان اسماعیلی؛ با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای ایران در زمینه فیزیک، ایران را در بخش تربیت متخصصان آموزشی کشوری موفق قلمداد کرد و گفت: علم محصول سرمایه است و همیشه سرمایه را دنبال کرده است.

~/Asset/News/News/Image/سرمایه7.jpeg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست بررسی راهبردهای توسعه علم و فنآوری در کشور برزیل، با حضور جمعی از سرآمدان و محققان کشور به همت بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار شد.


در این نشست، فرهاد اردلان؛ عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف دغدغه اصلی را توسعه کشور دانست و بر لزوم بررسی تجربیات موفق کشورهای بریکس تأکید کرد.




آرمان اسماعیلی؛ استاد دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال ریودوژانیرو کشور برزیل نیز با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای ایران در زمینه فیزیک، ایران را در بخش تربیت متخصصان آموزشی کشوری موفق قلمداد کرد و گفت: علم محصول سرمایه است و همیشه سرمایه را دنبال کرده است.


وی افزود: علم نه تنها به سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بلکه سرمایه‌گذاری بلندمدت احتیاج دارد.


اسماعیلی در ادامه با اشاره به بودجه و سرمایه‌گذاری در برزیل، میزان پیشرفت علم و راهکارهای انجام شده در این کشور را بررسی کرد و به اجرای برنامه علم بدون مرز در کشور برزیل در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ اشاره و تصریح کرد: در آن برنامه، دولت تصمیم گرفت دانشجویان و متخصصان خارجی را به برزیل بیاورد و دانشجویان و متخصصان برزیلی را برای کنفراس‌ها، دوره‌های طولانی مدت و کارهای تحقیقاتی به خارج از کشور بفرستد و تعدادی از دانشجویان لیسانس هم برای تحصیل دوره‌های سه‌ماهه تا یک ترم به خارج از کشور ترانسفر کند. این اقدام و این برنامه، نتایج درخشانی در برزیل داشت.




محمدحسین شاطرزاده؛ استاد دانشگاه FEI ضمن بررسی ساختار و وضعیت علم و آموزش در برزیل، به تشریح وضعیت این کشور از جنبه‌های جمعیت، مساحت و درآمد پرداخت.




وی در ادامه با اشاره به آمار تحصیلات دانشگاهی و برنامه بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان در کشور برزیل، به نکاتی از کتاب «چهل سال علم و دانش در برزیل» نوشته سرجیو رزنده وزیر علم، تکنولوژی و نوآوری در سال‌ها ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ اشاره کرد.




وحید نیکوفرداستاد دانشگاه ایالتی ریودوژانیرو کشور برزیل ضمن اشاره به تاریخ برزیل، به تشریح ساختار دانشگاه‌های برزیل و مشوق‌های موجود برای توسعۀ علم و فناوری پرداخت و گفت: در این کشور، استاد دانشگاه سه کار دارد: آموزش، پژوهش و ترویج. یعنی فردی که در برزیل استاد می‌شود، چهل ساعت کار هفتگی دارد و باید آن را بین این سه محور اصلی، تقسیم کند.




محمدعلی رجب‌پور؛ استاد دانشگاه فدرالفلومیننس کشور برزیل ابتدا وضعیت دولت برزیل را از جنبه‌های دموکراتیک و فدرالی بودن بیان کرد و سپس به تشریح موضوعاتی دربارۀ وزارت علوم و وزارت آموزش این کشور پرداخت.




وی تأکید کرد: در برزیل، دانشجویان از سال دوم لیسانس باید روی پروژه‌ کار کنند و ملزم به ارائه دادن و دفاع کردن از این پروژه هستند؛ همین موضوع اثر چشمگیری در بهبود کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های این کشور گذاشته است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153724
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین