بخشی با اشاره به لزوم پرهیز از تربیت تکبعدی استعدادهای تحصیلی دانشآموزی، گفت: مهارتآموزی حلقۀ مفقودۀ مدارس و حتی دانشگاههای کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینهسازی برای تعامل بیشتر با دستگاهها و نهادهای علمی و پژوهشی در استان به منظور حمایت و هدایت استعدادهای تحصیلی، رییس بنیاد نخبگان استان خراسانشمالی ضمن بازدید از مدارس سمپاد شهرستان شیروان، با رییس اداره استعدادهای درخشان استان و همچنین سرپرست اداره آموزشوپرورش و مدیران مدارس سمپاد شهرستان شیروان، دیدار و گفتوگو کرد.
بخشی؛ رییس بنیاد نخبگان خراسانشمالی به نقش پررنگ مدارس سمپاد در پرورش دانشآموزان توانمند اشاره کرد و گفت: از آنجایی که کشور به آیندهسازانی نیاز دارد که هم از نظر علمی و هم از جنبۀ اجتماعی رشد قابلقبولی داشته باشند، از مدارس سمپاد انتظار میرود که با پرهیز از نگاه تکبعدی، در رشد همهجانبۀ دانشآموزان تلاش کنند.
وی افزود: مهارتآموزی حلقۀ مفقودۀ مدارس و حتی دانشگاههای کشور است؛ به همین دلیل این امر باید از دوران دبستان و دبیرستان در دانشآموزان نهادینه شود تا دانشآموزان متکی به کتابهای درسی رشد نکنند.
وی بر لزوم طراحی و اجرای برنامههای مشترک با موضوع مهارتآموزی تأکید کرد.
محمدی؛ رییس اداره سمپاد استان خراسانشمالی نیز با اشاره به پتانسیل بالای استان در حوزۀ استعدادهای دانشآموزی، گفت: در حال حاضر 630 نفر دانشآموز در مدارس سمپاد شیروان در حال تحصیل هستند که در رقابتهای مختلف علمی از جمله المپیادهای ملی به موفقیتهای چشمگیری نیز رسیدهاند.
وی افزود: مدیران مدارس سمپاد باید در جهت شناسایی و هدایت استعدادها و ظرفیت دانشآموزان تمام داشتههای خود را در مسیر صحیح بکار بگیرند.
درابتدای این برنامه، نادری؛ سرپرست آموزشوپرورش شهرستان شیروان، گفت: مهمترین هدف و رسالت مدارس سمپاد، گسترش و تقویت فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان است.
وی خاطرنشان کرد: باید تمام سازوکارهای لازم برای آموزش روشهای صحیح پژوهش و تحقیق به دانشآموزان اتخاذ شود تا شاهد بالندگی استعدادهای دانشآموزی در مدارس سمپاد باشیم.