بنياد ملّي نخبگان براساس آييننامة «شناسایی و پشتیبانی از دانشآموختگانبرتر دانشگاهی» و با هدف ارتقاي تواناييهاي پژوهشي، فنّاورانه و آموزشي دانشآموختگان برتر دانشگاهها، پژوهشگاهها و ساير مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور، به دانش آموختگان برتر دانشگاهي، تسهيلات دورة پسادكتري در قالب «جايزة شهيد دكتر چمران» را اعطا میکند
![~/Asset/News/News/Image/بنیاد9.jpg](/thumbnail/550-h_100/uploads/1/old/Asset/News/News/Image/بنیاد9.jpg)
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با توجه به اینکه بنياد ملّي نخبگان براساس آييننامة «شناسایی و پشتیبانی از دانشآموختگانبرتر دانشگاهی» و با هدف ارتقاي تواناييهاي پژوهشي، فنّاورانه و آموزشي دانشآموختگان برتر دانشگاهها، پژوهشگاهها و ساير مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور، به دانش آموختگان برتر دانشگاهي، تسهيلات دورة پسادكتري در قالب «جايزة شهيد دكتر چمران» را اعطا میکند و با عنایت به اینکه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اولویتهای پژوهشی خود را به شرح زیر اعلام کرده است، مشمولان این جایزه در صورت تمایل میتوانند با انتخاب استاد میزبان خود از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و انتخاب موضوع پژوهش خود از موضوعات زیر، در صورت تأیید بنیاد، دورة پسادکتری خود را بگذرانند.
رشتههای مورد نیاز | حوزههای پژوهشی ممکن | نمونه عناوین احتمالی و پیشنهادی |
ریاضی، فیزیک، شیمی و ... | برنامه درسی و محتوای آموزشی | بررسی ارتباط طولی و افقی برنامههای درسی در دروس مختلف |
فناوری اطلاعات و کامپیوتر | برنامهنویسی، نرمافزار و سخت افزار | طراحی برنامهها و نرمافزارهای آموزشی، بازیهای آموزشی، اپلیکیشنهای موبایل و ... |
هنر | اصول زیبایی شناسی در برنامه درسی | تدوین شاخصهای زیباییشناسی و هنری در تدوین محتوای آموزشی |
مهندسی | آموزشهای فنی و حرفهای | مطالعات تطبیقی در آموزشهای فنی و حرفهای/ طراحی نرمافزارهای آموزشی مرتبط |
برنامهریزی آموزشی | تحلیل عناصر نظام آموزشی | بررسی و تدوین شاخصهای کیفیت در هر یک از عناصر نظام آموزشی مانند عناصر مطرح در درونداد، فرایند، برونداد، پیامد و ... |
مطالعات آیندهنگارانه و سایر موارد مرتبط و ممکن |