بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/05/03 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بجنورد مطرح شد:

استفاده از نخبگان اخلاق‌مدار، مهمترین عامل پیدایش دانشگاه پژوهش‌محور پاک

کارگاه نقش و جایگاه نخبگان در ترویج اخلاق در جامعه دانشجویی به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌‍شمالی برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/دانشگاه 6.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، «کارگاه نقش و جایگاه نخبگان در ترویج اخلاق در جامعه دانشجویی» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌‍شمالی و با همکاری سازمان استعدادهای درخشان استان برگزار شد.


در این کارگاه که با حضور جمعی از دانش‌آموزان مدارس سمپاد خراسان‌شمالی برگزار شد، محمد نسیمی؛ برندۀ جایزه ویژه مسابقات فیزیک سرن سوئیس، به ارائه نقش و جایگاه نخبگان در ترویج اخلاق علمی در جامعه دانشجویی پرداخت و گفت: تولید علم و فناوری و نهایتاً مرزشکنی در دانش از برخی جهات مستلزم ایجاد نظام نوآوری است که در قالب نهادهای نوآوری و مرزشکنی بستر لازم برای ارتقا و توان علمی را فراهم می‌کند.


وی افزود: از جملۀ مهمترین این نهادها بنیاد ملی نخبگان را می توان نام برد که بستر مناسب جهت شناسایی و پشتیبانی از جامعۀ نخبگانی را به عهده دارد.


نسیمی اضافه کرد: قشر زیادی از برندگان تسهیلات را نیز دانشجویان تشکیل می‌دهند که نقش بسیار پررنگی می‌توانند در فضای دانشگاهی داشته باشند. این نقش و اهمیت به‌ واسطه متغیرهایی نظیر تمرکز بر تولیدات دانش‌بنیان، الگوی پیشرفت دانش، ایجاد احساس امنیت برای نخبگان و نظایر آن است.


وی با بیان اینکه تأثیرگذاری چهره‌های علمی روی جامعۀ دانشجویی بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: این افراد با رفتار خود و با فعالیت‌هایی که در جامعه دانشجویی انجام می‌دهند، می‌توانند مرزهای تولید را نیز جا‌به‌جا و شرایط را با تربیت دانشجوی پژوهشگر و خلاق، برای جنبش علمی فراهم کنند.


نسمی تأکید کرد: در کنار رشد علمی، قطعاً پرورش اخلاق علمی نقشی بسیار مهم ایفا می‌کند. اگر رشد علمی به تنهایی صورت گیرد و اخلاق پژوهش در کنار آن رشد نکند، چه بسا علم کسب‌شده بسیار خطرناک هم باشد؛ بنابراین استفاده از چهره‌های نخبه و با اخلاق، مهمترین رکن پیدایش یک دانشگاه پژوهش‌محور پاک خواهد بود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146865
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین