بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/10/14 - 11:56
  • - تعداد بازدید: 1218
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرآمد حوزه روانشناسی:

جامعه امروز نیازمند متخصصان چندوجهی است/ سرآمدان مدیون جامعه خود هستند

مصطفی تبریزی؛ استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و سرآمد حوزه روانشناسی‌ گفت: تکریم نخبگان، اقدامی بسیار ضروری است گرچه این افراد نیز به واسطه بهره‌مندی از ثروت ملی به جایگاه رفیع رسیده‌اند و به همین دلیل نیز باید در قبال جامعه خود پاسخگو باشند.

~/Asset/News/News/Image/jfvdcd.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مصطفی تبریزی؛ استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و سرآمد حوزه روانشناسی‌ گفت: تکریم نخبگان، اقدامی بسیار ضروری است گرچه این افراد نیز به واسطه بهره‌مندی از ثروت ملی به جایگاه رفیع رسیده‌اند و به همین دلیل نیز باید در قبال جامعه خود پاسخگو باشند.



وی با بیان اینکه سرآمدان مدیون جامعه خود هستند، اضافه کرد: وقف علمی از نظر من فضیلت نیست، بلکه پرداخت بخشی از بدهکاری فرد به طبقه محروم جامعه است. سرآمد و یا نخبه باید بداند که به همه اجزای نظام آموزشی کشور بدهکار است.



استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که امکان شناسایی و هدایت و توانمندسازی همه استعدادها فراهم باشد و افراد در محیط عادلانه با یکدیگر تحصیل کنند.



وی ضمن بیان اینکه توسعه کشور ممکن نیست مگر اینکه روی نیروی انسانی دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: مقایسه دانش‌آموزان با یکدیگر اصلاً کار درستی نیست چراکه هر فردی توانمندی‌ها و استعدادهای منحصربفردی دارد؛ بنابراین نباید با یک مقیاس، همه استعدادهای دانش‌آموزان را اندازه‌گیری و مقایسه کرد.



تبریزی با تاکید بر لزوم کار گروهی، اظهار داشت: امروزه تشویق‌ها به صورت گروهی اعمال می‌شود تا دانش‌آموز از همان ابتدا خود را جزئی از یک سیستم بداند و برای موفقیت سیستم و گروه تلاش کند تا خودیاری شکل بگیرد.



سرآمد حوزه روانشناسی تاکید کرد: توسعه اساسی و کیفی تنها با تحول تعلیم و تربیت و دمیده شدن روح جمعی در جامعه شکل می‌گیرد. جامعه امروز به رشد متعادل و چند وجهی نیاز دارد و نه خبره بودن در یک بعد و یا یک رشته خاص دانشگاهی چراکه چنین فردی به کمال نزدیکتر است و می‌تواند نقش‌آفرینی بهتری در محیط‌زیست و اقلیم داشته باشد زیر درک بهتری از جهان و مفاهیم عدالت در جهان دارد. این مهم با شیوه ارزشیابی و نمره‌دهی در آموزش‌وپرورش در تضاد است.



لازم به ذکر است، مصطفی تبریزی؛ استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و سرآمد حوزه روانشناسی،50 کتاب در حوزه روانشناسی تألیف و ترجمه کرده و برای 30 کتاب نیز مقدمه نوشته یا کارشناسی کرده که بیشتر آنها در حوزه کودکان و اختلالات یادگیری و رفتاری است.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149199
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین