بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/07/21 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 370
  • - تعداد بازدیدکننده: 141
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

خودکفایی و استقلال جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی است

صبا گفت: موفقیت و توسعه پژوهش و در یک کلام خودکفایی و استقلال در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی  است.

~/Asset/News/News/Image/sabauuu.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای اجرای برنامه‌های دیدار و ارتباط چهره به چهره با سرآمدان بومی و پاسداشت خدمات ارزندۀ آنان به جامعۀ تخصصی و عمومی، حمید بلالی؛ رییس بنیاد نخبگان استان همدان با محمدصادق صبا؛ متخصص بیماری‌های کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.




حمید بلالی؛ رییس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به خدمات ارزنده دکتر صبا به عنوان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان، او را فردی اثرگذار در حوزۀ بهداشت و درمان و امور خیریه دانست و گفت: معرفی مفاخر بومی، یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان و به تبع آن بنیادهای نخبگان استانی است.


وی افزود: این قبیل اقدامات سبب می‌شود ضمن آماده شدن بستر برای خدمات نخبگی بیشتر، الگوهای مناسب برای حرکت در مسیر نخبگی و خدمت‌رسانی به جامعه معرفی شوند.


محمدصادق صبا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم ‌‎پزشکی همدان نیز گزارشی مختصر از امور انجام گرفته و خدمت‌دهی به بیماران کم‌بضاعت و نحوۀ مشارکت خیرین در این مجموعۀ خیریه ارائه داد و اظهار داشت: از آنجایی که پژوهش از پایه‌های اساسی توسعه و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و پزشکی در جامعه است، انجام فعالیت‌های پژوهشی توسط نخبگان و هدایت مسائل و مفاهیم به سمت تحقیق و پژوهش برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود، امری ضروری و انکارناپذیر و از اولویت‌های مجمع خیرین سلامت استان است.


وی افزود: موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی (پژوهش مدار) در آن جامعه است و امید است با اهتمام ویژه مسئولین به امر تحقیق و پژوهش و هموار کردن این مسیر، بتوان گامی مثبت در جهت خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور برداشت.


در پایان این دیدار به رسم یادبود هدیه‌ای از طرف بنیاد نخبگان استان همدان به این استاد شاخص اهداء شد.


محمدصادق صبا متولد تیر ماه ۱۳۳۲ در همدان، پس از اخذ مدرک دکتری عمومی از دانشگاه مشهد، در سال 1365 مدرک تخصص خود را از دانشگاه تهران گرفت و خیلی زود به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده در جامعۀ پزشکی مطرح شد، او از بنیان‌گذاران دانشگاه علوم‌پزشکی همدان است.


وی همچنین در راه‌اندازی دانشکده پزشکی گروه پزشکی اجتماعی، فیزیولوژی، گروه کودکان و دستیاری تخصصی کودکان همچنین دانشکده دندانپزشکی و داروسازی نقش مؤثر داشت و حدود سی پایان‌نامه پزشکی عمومی فوق‌لیسانس و تخصص پزشکی را هدایت کرده و ده‌ها مقاله در مجلات پزشکی داخلی ‌و در سه مقاله خارجی نوشته است.


دکتر صباپس از بازنشستگی از سال۱۳۹۰ با عضویت انتخابی درهیئت مدیره مجمع خیرین سلامت به عنوان مدیرعامل منصوب و داوطلبانه مشغول خدمت در این مجموعه شد.


در سوابق اجتماعی، انجمن تالاسمی، آلزایمر و PKU استان را با کمک سایرین راه‌اندازی کرد و در دانشگاه علاوه بر مسئولیت هیئت علمی، مسئولیت‌های قائم‌مقامی و معاونت‌های دانشگاه، مسئولیت دانشکده پزشکی، معاونت آموزشی و سه نوبت ریاست بیمارستان را در کارنامه دارد که این کارنامۀ پربار نشان‌دهندۀ جایگاه علمی و توان و قابلیت‌های این استاد توانمند است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149773
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین