بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/04/05 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 268
  • - تعداد بازدیدکننده: 92
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان مطرح کرد:

ضرورت توسعۀ صنعت گردشگری با تربیت نیروی متخصص

اصفهانی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در پویایی اقتصاد کشورها، گفت: تربیت افراد متخصص در این صنعت یک ضرورت است.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی گیلان.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان گیلان با همکاری دانشگاه‌های گیلان، آزاد اسلامی، فرهنگیان و فنیوحرفه‌ای استان گیلان و اداره کل آموزشوپرورش استان گیلان در راستای اجرایی­سازی اقدام ملی 1-2-7 و 5-1-3  از سند راهبردی کشور در امور نخبگان، وبینار آموزشی «شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی مرتبط با آن‌ها با محوریت گردشگری» را با هدف آشنایی دانشجویان و دانشآموزان با فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی با محوریت گردشگری، برگزار کرد.


 در ابتدای این  برنامه، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان و کشور در گردشگری، گفت: جهت‌دهی استعدادهای دانش‌آموزی به سمت مزیت‌های بومی، یکی از ملزومات امروز نظام نخبگانی است.


وی افزود: امروزه با توجه به نقش مهم صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها، تربیت افراد متخصص در این صنعت یک ضرورت است که برای نیل به این هدف در وهلۀ اول باید شناخت افراد از رشته‌های دانشگاهی در این حوزه افزایش یابد.


در ادامه، روشن بابایی همتی؛ عضو هیئتعلمی پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان نیز با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در اشتغالزایی و پویایی اقتصادی کشور، محورهایی مانند «آشنایی با رشته گردشگری و بازارهای شغلی آن»، «تجارت‌های خوشآینده»، «گردشگری کشاورزی»، «گردشگری سلامت» و «گردشگری طبیعت» را تشریح کرد.


انواع مهارتهای نرم و سخت، آموزش علم جهانگردی و گردشگری، مهمترین وظایف کارشناسی مدیریت جهانگردی، معرفی رشته مدیریت جهانگردی، بازار کار مشاغل گردشگری، اکوتوریسم، اصول طبیعتگردی و مناطق برتر اکوتوریسم دنیا، از دیگر محورهای این برنامه بود.


دیگر محورهای این نشست شامل: دریا درمانی و تاریخچۀ دریا درمانی، دستاوردهای سفرهای اکوتوریسم، توریسم و ارکان آن، رشت اولین شهر خلاق خوراکشناسی، حملونقل، درجهبندی هتلها، گردشگری تجاری، نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی، زبان غذایی، توریسم مذهبی، کسبوکار اینترنتی و جشنواره‌های تقویم جهانی طبیعتمحور بود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152257
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین