بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/04/22 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 240
  • - تعداد بازدیدکننده: 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی:

مهارت‌آموزی حلقۀ مفقودۀ نظام آموزشی کشور است

بخشی با اشاره به لزوم پرهیز از تربیت تک‌بعدی استعدادهای تحصیلی دانش‌آموزی، گفت: مهارت‌آموزی حلقۀ مفقودۀ مدارس و حتی دانشگاه‌های کشور است.

~/Asset/News/News/Image/index(9)ttt.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی در استان به منظور حمایت و هدایت استعدادهای تحصیلی، رییس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی ضمن بازدید از مدارس سمپاد شهرستان شیروان، با رییس اداره استعدادهای درخشان استان و همچنین سرپرست اداره آموزش‌و‌پرورش و مدیران مدارس سمپاد شهرستان شیروان، دیدار و گفت‌وگو کرد.


بخشی؛ رییس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی به نقش پررنگ مدارس سمپاد در پرورش دانش‌آموزان توانمند اشاره کرد و گفت: از آنجایی که کشور به آینده‌سازانی نیاز دارد که هم از نظر علمی و هم از جنبۀ اجتماعی رشد قابل‌قبولی داشته باشند، از مدارس سمپاد انتظار می‌رود که با پرهیز از نگاه تک‌بعدی، در رشد همه‌جانبۀ دانش‌آموزان تلاش کنند.


وی افزود: مهارت‌آموزی حلقۀ مفقودۀ مدارس و حتی دانشگاه‌های کشور است؛ به همین دلیل این امر باید از دوران دبستان و دبیرستان در دانش‌آموزان نهادینه شود تا دانش‌آموزان متکی به کتاب‌های درسی رشد نکنند.


وی بر لزوم طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک با موضوع مهارت‌آموزی تأکید کرد.


محمدی؛ رییس اداره سمپاد استان خراسان‌‍شمالی نیز با اشاره به پتانسیل بالای استان در حوزۀ استعدادهای دانش‌آموزی، گفت: در حال حاضر 630 نفر دانش‌آموز در مدارس سمپاد شیروان در حال تحصیل هستند که در رقابت‌های مختلف علمی از جمله المپیادهای ملی به موفقیت‌های چشمگیری نیز رسیده‌‎اند.


وی افزود: مدیران مدارس سمپاد باید در جهت شناسایی و هدایت استعدادها و ظرفیت دانش‌آموزان تمام داشته‌های خود را در مسیر صحیح بکار بگیرند.


درابتدای این برنامه، نادری؛ سرپرست آموزش‌و‌پرورش شهرستان شیروان، گفت: مهمترین هدف و رسالت مدارس سمپاد، گسترش و تقویت فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان است.


وی خاطرنشان کرد: باید تمام سازوکارهای لازم برای آموزش روش‌های صحیح پژوهش و تحقیق به دانش‌آموزان اتخاذ شود تا شاهد بالندگی استعدادهای دانش‌آموزی در مدارس سمپاد باشیم.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153162
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین