بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/30 - 11:11
  • - تعداد بازدید: 25
  • - تعداد بازدیدکننده: 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در پنجمین نشست هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی استان اردبیل/

«راهکارهای کاهش خسارت سرمازدگی بهاره درختان» بررسی شد/ ضرورت تبدیل مسائل به تحقیقات دانشگاهی

پنجمین نشست هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی استان اردبیل با عنوان «راهکارهای کاهش خسارت سرمازدگی دیررس بهاره درختان میوة معتدله در استان اردبیل» برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پنجمین نشست هیئت اندیشه‌ورزی نخبگانی استان اردبیل با عنوان «راهکارهای کاهش خسارت سرمازدگی دیررس بهاره درختان میوة معتدله در استان اردبیل» با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان و ارائه مجازی مدیرعامل و نماینده شرکت دانش‌بنیان آروین فیدار کیمیا (نماینده رسمی کمپانی اسپانیا) در محل بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست، داوری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اهداف مسئله‌شناسی و تصمیم‌سازی در هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی، بر ضرورت همکاری اساتید و صاحب‌نظران رشته‌های مرتبط از جمله رشته‌های باغبانی، تغذیه و علوم خاک، بیوتکنولوژی و بیماری‌های گیاهی و کارشناسان مجرب این حوزه تأکید کرد و گفت: این مهم می‌تواند منجر به ارائه راهکارهای اجرایی جهت کاهش خسارت سرمازدگی در درختان میوه شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آروین فیدار کیمیا مهندس برزگر نیز به معرفی محصولات خود در زمینه کاهش خسارت سرمازدگی و سازوکار آن پرداخت.

در ادامه، قنبری؛ رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی به بیان نقاط قوت و ضعف محصولات پرداخت و با اشاره به ضرورت تبدیل مسائل به عنوان تحقیقات دانشگاهی، خواستار آزمودن آن در قالب پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و داشتن همکاری مؤثر با دانشگاه شد.

پیرایش؛ کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز پیشنهاد پیاده‌سازی محصول شرکت ذکر شده به‌صورت پایلوت در تعدادی از باغ‌های استان اردبیل را ارائه داد و گفت: این امر می‌تواند به ملموس بودن نتایج برای باغداران استان کمک شایانی کند.

در پایان مقرر شد ضمن بازدید اعضای هیئت اندیشه‌ورزی از باغات الگویی کشور، کارگاه آموزشی با ارائه یکی از اساتید فعال در بحث سرمازدگی در دانشگاه کنتیکت آمریکا و با همکاری انجمن علمی علوم باغبانی کشور برگزار شود.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.






  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172306
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین