بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/09 - 13:06
  • - تعداد بازدید: 25
  • - تعداد بازدیدکننده: 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان اردبیل خبر داد:

آیین تجلیل و تکریم ۴۷ نخبه و سرآمد علمی استان اردبیل برگزار می‌شود

آیین تجلیل و تکریم ۴۷ نخبه و سرآمد علمی استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و محلی به همت بنیاد نخبگان استان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مهدی داوری رئیس بنیاد نخبگان اردبیل با اشاره به برگزاری آیین تجلیل و تکریم نخبگان استان اظهار کرد: ۴۷ نخبه شایسته تجلیل و تکریم از میان دانشمندان یک درصد جهان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان برتر کشوری، مدال‌آوران المپیادهای دانش‌آموزی، مخترعان و نوآوران و دارندگان رتبه زیر ۱۰ کنکور انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان کشور به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۵ زیر نظر نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی و در سال ۹۱ نیز در استان اردبیل دایر شده و شناسایی، حمایت، توانمندسازی، اثربخشی، تکریم و الگوسازی سرآمدان علمی از رسالت‌های بنیاد نخبگان است.

داوری تصریح کرد: ایران در مرجعیت علمی در دنیا رتبه ۱۵ را دارد و در بین کشورهای اسلامی نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و جهت اسوه‌سازی برای نوجوانان و جوانان به هویت‌سازی و الگوسازی از نخبگان نیاز داریم.

او نگرانی عصر حاضر را گسست فرهنگی اعلام کرد و گفت: نسل‌های قبلی ما به علم و خدمت به جامعه اولویت می‌دادند و باید برای ترویج و تعمیق آن روحیات ارزشمند در جامعه با الگوسازی نخبگان تلاش کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از شکل‌گیری هیات اندیشه‌ورز نخبگان در استان برای موضوعاتی همچون مدیریت آب، پساب شهری، سرمازدگی درختان میوه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: هر قدر از جامعه نخبگان برای حل مشکلات مختلف استفاده شود، در الگوسازی سرآمدان علمی و بهره‌مندی از آنها موفق‌تر خواهیم بود.

داوری طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) را از طرح‌های اجرا شده در حوزه آموزش و پرورش و همسو با بنیاد نخبگان دانست و ادامه داد: جذب نخبگان در دستگاه‌های اداری نیز در دولت شهید رئیسی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و رو به افزایش است.

وی گفت: با اجرای طرح شهید فخری‌زاده برای (توانمندسازی مخترعان) و طرح‌های دیگری همچون (سیدا) از سوی بنیاد نخبگان، تلاش می‌کنیم با تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نخبگان از تکریم و جایگاه شایسته‌ای برخوردار باشند و حدود ۸۰۰ نفر از طرح‌های ما در استان استفاده کرده‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، تجلیل از مفاخر ادبی و قرآنی را از برنامه‌های آینده این بنیاد اعلام و اظهار امیدواری کرد در صورت تامین امکانات بنیاد، فعالیت‌ها و اقدامات آن با انگیزه‌ای بیشتر اجرا شود و به سمع و نظر مردم و جامعه علمی استان برسد.

شایان ذکر است، آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل یکشنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172451
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین