بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/01/19 - 13:57
  • - تعداد بازدید: 1035
  • - تعداد بازدیدکننده: 83
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان کردستان مطرح کرد:

اجرای برنامه‌های منطقه‌ای، راهی برای توانمندسازی بنیادهای نخبگان استانی

صادقی گفت: طراحی و اجرای برنامه‌های منطقه‌ای علاوه بر افزایش نقش‌آفرینی بنیادهای نخبگان استانی، سبب توانمندتر شدن این بنیادها نیز می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/مزیت بومی.jpg

قربانعلی صادقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان کردستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم تمرکززدایی برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان، بر ضرورت طراحی و اجرای برنامه‌های استانی و منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: بنیادهای نخبگان استانی باید بنا بر مقتضیات و شرایط موجود در استان و پهنۀ خود، برنامه‌های مختلفی را در قالب برنامه‌های استانی و منطقه‌ای اجرا کنند.


وی افزود: این روند سبب می‌شود بنیادهای نخبگان استانی نیز توانمند شوند و بتوانند نقش‌آفرینی بیشتری در روند توسعه‌ای استان داشته باشند.


صادقی با اشاره به برنامه‌های انجام‌شده در بنیاد نخبگان کردستان، ادامه داد: برگزاری برنامه طرح دوست علمی یکی از اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد و نتایج بسیار مطلوبی در پی داشت. علاوه بر آن، ایجاد کارگروه‌های تخصصی و افزایش کیفی و کمّی فعالیت آنها یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار در سال گذشته بود.


رییس بنیاد نخبگان کردستان اضافه کرد: کارگروه گیاهان‌دارویی بنیاد نخبگان استان در سال گذشته سه طرح ایجاد پارک گیاهان‌دارویی، ایجاد دو کلکسیون گیاهان‌دارویی و کشت موسیر در کردستان را به شورای اقتصاد مقاومتی کردستان ارائه کرد که هر سه طرح در این شورا مصوب شد و حتی در مرحلۀ کشوری و ملی نیز به عنوان سه طرح از 17 طرح برگزیده استان کردستان به تصویب رسید.


وی یادآور شد: برای بهبود عملکرد این کارگروه تخصصی، دو زیر کارگروه تحت عناوین تدوین سند گیاهان‌دارویی استان و تجاری‌سازی برای ارائه بسته‌های کارآفرینی در این حوزه، ایجاد شده است که بتواند براساس مزیت‌های استان و شرایطی مانند خاک، اقلیم و وضعیت مالی، افراد را در راستای کارآفرینی هدایت کند.


صادقی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای برنامه‌های منطقه‌ای علاوه بر افزایش نقش‌آفرینی بنیادهای نخبگان استانی در توسعۀ بومی، سبب جلب مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی نیز می‌شود که همین عامل نیز به تحکیم جایگاه بنیادهای نخبگان استانی کمک می‌کند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150800
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین