بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/09/18 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 5425
  • - تعداد بازدیدکننده: 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان:

افزایش مهارت‌های اجتماعی از اهداف طرح شهید احمدی‌روشن است

عامری با اشاره به لزوم مهارت‌افزایی مستعدان‌برتر، گفت: افزایش مهارت‌های اجتماعی و روحیه خودباوری دانشجویان مستعد، از مهمترین نتایج طرح شهید احمدی‌روشن است.

~/Asset/News/News/Image/احمدی روشن.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مشترک بنیاد نخبگان هرمزگان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی فراساحل (ایزوایکو) به منظور اجرای طرح احمدی روشن و تشکیل هسته‌های مسئله‌محور برگزار شد.

 

در این نشست، مهدی عامری‌؛ رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان ضمن اشاره به لزوم برقراری ارتباط نظام‌مند دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی با بنیادهای نخبگان استان، اجرای طرح شهید احمدی‌روشن را یکی از اقدامات مهم برای تقویت و اثرگذاری در حوزۀ علم و فناوری در استان دانست.


وی افزود: بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برای حل مسائل کشور، اجرای طرح شهید احمدی‌روشن را در دستورکار خود قرار داده است.


عامری ادامه داد: در این طرح استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله‌محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند.


رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان یادآور شد: استفاده از توانمندی‌های دانشجویان مستعد در جهت حل مشکلات جامعه، هدایت دانشجویان مستعد برای شناسایی مسائل راهبردی کشور، ایجاد شبکه دانشجویان مستعد و خبرگان دانشگاهی و صنعتی، افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرائی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان و افزایش مهارت‌های اجتماعی و روحیه خودباوری دانشجویان، از مهمترین اهداف این طرح است.


عامری تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند از مزایایی مانند دریافتی ماهیانه بیش از مبلغ فن‌یاری در دوره اجرای طرح، تجربه کار تیمی واقعی و بین‌رشته‌ای، استفاده از دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظراستاد خبره، دریافت امتیاز فعالیت‌های نخبگانی بر اساس نظر استاد خبره تا سقف 100 امتیاز، استقرار در فضای هم‌افزا در کنار هسته‌های پژوهشی دیگر، استفاده از شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور و شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی بهره‌مند شوند.


رضاییان‌اصل؛ مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی فراساحل (ایزوایکو) نیز با اشاره به قدمت صنایع دریایی و وجود پتانسیل‌های فراوان در استان و به دنبال آن وجود مسائل مختلف در این حوزه، ضمن استقبال از اجرای طرح شهید احمدی‌روشن در این مجتمع، به ذکر عناوین طرح‌های با اهمیت بالا جهت واگذاری به جامعه نخبگانی پرداخت.


در بخش دیگری از این نشست، احسان  کامرانی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز از شروع طرح تحقیقاتی در خصوص شناسایی پتانسیل‌های دریایی استان توسط این دانشگاه خبر داد و تأکید کرد: در خصوص اجرای طرح احمدی روشن، ضمن استفاده از نتایج طرح یادشده، در معرفی اساتید خبره، دانشجویان صاحب استعدادبرتر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی با بنیاد همکاری خواهد شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154667
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین