بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/08/28 - 08:13
  • - تعداد بازدید: 590
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

الگوسازی از مفاخر بومی سبب پیشگیری از گسست فرهنگی می‌شود

اصفهانی گفت: الگوسازی مهمترین هدف برگزاری مراسم‌های تکریم است چراکه این مهم سبب جلوگیری از گسست فرهنگی می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی7.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تکریم استاد مصطفی رحیم‌پور؛ شاعر، ترانه‌سرا و خواننده آوازهای بومی و آئینی گیلانی، به همت بنیاد نخبگان استان گیلان و با همکاری پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان با حضور جمعی از مسئولان، سرآمدان و دانشگاهیان برگزار شد.


در این مراسم، مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان اصل اولیه تکریم را قدرشناسی دانست و گفت: استاد رحیم‌پور؛ فردی عاشق، عالم، عامل و اثرگذار در حوزۀ فرهنگ بومی استان است.


وی تواضع و اخلاقمداری را از ویژگی‌های اخلاقی این استاد برجسته قلمداد کرد و افزود: برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های تکریم سبب می‌شود زوایای پنهان و ناشناخته ابعاد شخصیتی مفاخر و سرآمدان بومی نا حدودی آشکار شده و این افراد به عنوان الگو در جامعۀ علمی و فرهنگی مطرح شوند.






اصفهانی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها با هدف تکریم و الگوسازی از نخبگان و سرآمدان عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی، یکی از اولویت‌های کاری بنیادهای نخبگان استانی است که البته هدف الگوسازی وجه غالب آن است چراکه این مهم سبب جلوگیری از گسست فرهنگی خواهد شد.


موسوی؛ رئیس پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان نیز تکریم از اساتید و قدردانی از تلاش‌های آنان را یکی از زمینه‌های الگوسازی برای نسل جوان دانست و با اشاره به خدمات ارزندۀ استاد رحیم‌پور، هم‌صدایی و هم‌نوایی با جامعه را راز ماندگاری این استاد شهیر برشمرد.


در ادامه، صفایی؛ رئیس دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه گیلان، نظری؛ مشاور وزیر کشور در امور بانوان و افروز؛ استاد برجسته و برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی، پیرامون اهمیت تکریم و پاسداشت نخبگان و مفاخر بومی و الگوسازی از آنان مطالبی را عنوان کردند.


لازم به ذکر است، در پایان مراسم، علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود استاد رحیم‌پور، ارج‌نامۀ قائم‌مقام بنیاد نخبگان نیز به وی تقدیم شد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144488
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین