بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/23 - 12:46
  • - تعداد بازدید: 144
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون اول رئیس جمهور:

انگیزه اصلی تشکیل بنیاد ملی نخبگان، کشف استعدادها بود/ عضویت در هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان از افتخارات من بوده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: بنیاد ملی نخبگان کارهای ارزشمندی کرده و از افتخارات من این است که عضو هیأت امنای این بنیاد بوده‌ام. فلسفه تشکیل این بنیاد و انگیزه اصلی تشکیل بنیاد ملی نخبگان، کشف استعدادها بود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، آیین تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور برگزار شد، در این آیین که با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل معاونت برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دولت سیزدهم، حسین افشین به عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دولت چهاردهم معارفه شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: بنیاد ملی نخبگان کارهای ارزشمندی کرده و از افتخارات من این است که عضو هیأت امنای این بنیاد بوده ام ولی فلسفه تشکیل این بنیاد، حمایت از نخبگان نبود، انگیزه اصلی تشکیل بنیاد ملی نخبگان، کشف استعدادها بود؛ نه در تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ؛ بلکه در دورترین نقطه کشور و مثلا در سیستان و بلوچستان که کار بسیار سختی است.

عارف گفت: مأموریتی که مقام معظم رهبری به من دادند تا اساسنامه بنیاد ملی را بنویسیم که دو سال طول کشید، کشف استعدادها بود اما وقتی تشکیلات به مرور دولتی می شود و می خواهد گزارش کمی بدهد، با مشکلاتی روبه رو می شود؛ خواهش می کنم در این موضوع بازنگری شود؛ شاید با مکانیزم های دیگری بتوانیم بنیاد را به ستاد کشف و توانمندسازی استعدادها تبدیل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استعداد فقط علمی نیست، گفت: در کشور ما که یک کشور فرهنگی است ببینید در زمینه های فرهنگی شعرای برجسته ای دارید که گاهی سواد خواندن و نوشتن نداشتند؛ برجسته ترین معماران ما که چهره های شاخص بین المللی هستند، روی فناوری های سنتی و قدیمی، برجسته ترین مقرنی های کشور را طراحی می کردند اما شاید امضا نمی توانستند بکنند اینها باید کشف شوند و در مسیری که لازم است هدایتشان کنیم.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172647
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین