بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/12 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 158
  • - تعداد بازدیدکننده: 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد:

اهمیت نقش معلمان در هدایت علمی و تربیتی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر نخبگی

ایرج نبی‌پور؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان بر نقش معلمان در هدایت و توانمندسازی همه‌جانبه علمی و تربیتی دانش‌آموزان و حرکت آنان در مسیر نخبگی، شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری و فناوری و توجه ویژه به مولفه توانمندسازی نیرو انسانی در شکل‌گیری شهر خلاق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سیده آزاده میروکیلی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در آئین تکریم و تجلیل از معلمان برجسته استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به سمت نخبگی و پس از آن الگوسازی و تکریم از نخبگان و سرآمدان است، گفت: شناسایی و تکریم نخبگان علمی و فرهنگی یکی از اولویت‌‎های بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر بوده و هست زیرا این برنامه از طرفی سبب اثرگذاری بیشتر این افراد می‌شود و از طرف دیگر، نقش الگوسازی برای جامعه مستعدان دارد.

وی با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه و اثرگذاری ویژه آنان، افزود: ایثار و همت معلمان همواره الگوی بسیار خوبی برای جامعه نخبگانی بوده است.

در ابن مراسم علی موحدی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز ضمن بیان اینکه از نگاه مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش در صدر تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد، انسان‌سازی را هدف اصلی این نهاد دانست و اظهار داشت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان و مدیران، جایگاه سیزدهم کشور را از آن خود کند.

وی با اشاره به ارتقاء بودجه این نهاد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده تعداد ۱۰۰ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح شود.

پروفسور ایرج نبی‌پور؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان نیز ضمن اشاره به نقش معلمان در هدایت و توانمندسازی همه‌جانبه علمی و تربیتی دانش‌آموزان و حرکت آنان در مسیر نخبگی، در خصوص شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری و فناوری و توجه ویژه به مولفه توانمندسازی نیرو انسانی در شکل‌گیری شهر خلاق استان بوشهر نکاتی را بیان کرد.

در پایان این مراسم محسن شاهرضایی؛ مدیرکل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه معلمی، یک هنر است، گفت: بنیاد ملی نخبگان در دور جدید فعالیت‌های خود به نقش مهم معلم (استاد راهبر) در مسیر نخبگی، توجه ویژه و اکید دارد.

وی افزود: امید است که در آینده نزدیک شیوه‌نامه شناسایی و حمایت از معلمان نخبه تهیه و اجرایی شود.

شایان ذکر است، آئین تکریم و تجلیل از معلمان برجسته استان بوشهر به همت بنیاد نخبگان استان بوشهر و اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از نخبگان و مدیران ارشد استان برگزار شد

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171693
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین