بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/27 - 10:57
  • - تعداد بازدید: 27
  • - تعداد بازدیدکننده: 25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با ویژگی‌های هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی آشنا شوید/ اعضای هسته‌ها چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟

بهره­‌مندی از برنامه حمایتی راهبر در طول یک سال تحصیلی، لحاظ امتیاز برای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی بر اساس تأیید استاد راهبر و مقررات مرتبط و اولویت در عضویت هسته‌های مسئله‌محور علمی، پژوهشی و فناورانه­ از جمله تسهیلات ویژۀ اعضای هسته است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، به منظور راهبری و اثرگذاری در دانشجویان مستعد جدیدالورود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تربیتی و با هدف رشد و ارتقاء جامع و چند بعدی دانشجویان، بنیاد ملی نخبگان از تشکیل هسته‌های استادمحور علمی ـ فرهنگی که با محوریت یک استاد راهبر تشکیل می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

شبکه ­سازی دانشجویان مستعد و اعضای هیئت­ علمی در حوزه ­های تخصصی حول فعالیت­های نخبگانی، افزایش مهارت­های اجتماعی و ایجاد حس خودباوری در دانشجویان مستعد جدیدالورود، توانمندسازی و مهارت ­افزایی دانشجویان مستعد جدیدالورود، هم ­افزایی، همگرایی و تقویت همکاری اعضای هیئت­ علمی و دانشجویان مستعد جدیدالورود و اثرگذاری اعضای هیئت­ علمی در مسیر تحصیلی و تربیتی دانشجویان اهداف اجرای این طرح است. 

ویژگی‌های هسته و اعضای آن

تعداد اعضای هسته حداقل 5 و حداکثر 10 نفر است و دانشجویان جدیدالورود هر یک از مؤسسات علمی در مقطع کارشناسی (دکتری حرفه ­ای) که حداکثر چهار نیمسال از سنوات تحصیلی آنان نگذشته باشد و دارای یکی از شرایط زیر باشند می توانند به عنوان اعضا در این هسته‌ها فعالیت کنند.

دارندگان مدال‌های طلا، نقره، برنز یا دیپلم افتخار‌ المپیادهای جهانی دانش‌آموزی (با معرفی باشگاه دانش‌پژوهان جوان)
دارندگان مدال‌های طلا، نقره، برنز یا دیپلم افتخار‌ المپیادهای ملی دانش‌آموزی (با معرفی باشگاه دانش‌پژوهان جوان)
دارندگان رتبه‌های 1 تا 1000 آزمون سراسری ورود به دانشگاه از دورۀ تحصیلی متوسطه در گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) بر اساس سهمیۀ مناطق سه‌گانه (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)
دارندگان رتبه‌های 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر و زبان‌های خارجی (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)
دارندگان رتبه‌های اول تا سوم بخش دانش‌آموزی جشنوارۀ جوان خوارزمی (با معرفی دبیرخانۀ جشنوارۀ خوارزمی)، ده درصد رتبه‌های برتر ورودی هر یک از گروههای تحصیلی از آزمون سراسری به دانشگاه هر استان متناسب با سهمیۀ هر استان با تأیید شورای راهبری و
ده درصد برتر معدل هم‌رشته هم‌ورودی هر یک از رشته‌های تحصیلی دانشگاه یا دانشکده‌های برتر هر استان با تأیید شورای راهبری

شرح وظایف هر یک از اعضای هسته

هر دانشجو صرفاً می­ تواند در یک هسته همکاری داشته باشد و چنانچه در طول فعالیت هسته، نیاز به جذب عضو جدیدی باشد یا برگزیده‌ای از حضور و فعالیت در هسته انصراف دهد، راهبر می‌تواند در صورت نیاز، فرد دیگری را با رعایت مفاد شیوه‌نامه و با تأیید کارگروه استانی انتخاب کند.

شرح وظایف هر یک از اعضای هسته، از سوی راهبر تعیین می ­شود در این خصوص هر عضو هسته با توجه به نظر راهبر، به طور متوسط 20 ساعت در ماه، متعهد به همکاری با هسته است و حضور اعضای هسته و ایفای نقش محوله به آنان در طول زمان اجرای برنامه‌های جامع راهبر الزامی است. همچنین در صورتی که عضو برگزیده بخواهد از هسته خارج شود، ضروری است موضوع را از یک ماه قبل به راهبر اطلاع دهد.

تسهیلات ویژۀ هسته

اعتبار نقدی به منظور اجرای برنامة جامع، امکان بهره ­مندی از برنامه­ های فرهنگی بنیاد ملی و ساخت و انتشار فیلم کوتاه برای معرفی و الگوسازی از فعالیت‌های هسته‌های برتر از تسهیلات ویژۀ هسته است.

تسهیلات ویژۀ راهبر هسته

همچینین اخذ امتیاز ویژه به‌منظور برخورداری از امکان راهبری در طرح هسته ­های مسئله‌محور علمی، پژوهشی و فناورانه­، اعطای گواهی همکاری با بنیاد ملی و درج نام استاد در شبکۀ همکاران بنیاد استانی، اعطای تسهیلات علمی ـ فرهنگی به تناسب برنامۀ اجرا شده و اعطای لوح تقدیر و تندیس راهبر برگزیده با تأیید شورای راهبری از تسهیلات ویژۀ راهبر هسته به شمار می رود.

تسهیلات ویژۀ اعضای هسته

بهره­‌مندی از برنامه حمایتی راهبر در طول یک سال تحصیلی، لحاظ امتیاز برای بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی بر اساس تأیید استاد راهبر و مقررات مرتبط و اولویت در عضویت هسته‌های مسئله‌محور علمی، پژوهشی و فناورانه­ از جمله تسهیلات ویژۀ اعضای هسته است.

 

­­­­

برای دریافت فایل شیوه نامه اینجا کلیک کنید.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172710
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین