بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/19 - 09:49
  • - تعداد بازدید: 92
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نخبگان و نظام دانشگاهی/

تبدیل چالش‌‎ها به مسائل شفاف، پیش‌شرط نقش‌آفرینی مثبت نخبگان است/حل نظام مسائل محصول زرشک در دانشگاه بیرجند با کمک نخبگان

در یک نشست هم‌اندیشی، تبدیل چالش‌‎ها، ظرفیت‌ها و مشکلات استانی به مسائل شفاف، پیش‌شرط نقش‌آفرینی مثبت نخبگان و دانشگاهیان در جامعه توصیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست انعقاد تفاهم‌نامه رویداد ملی استارت‌آپ‌ویکند زرناب و هفدهمین کنفرانس آمار ایران با هدف شناسایی فعال مستعدان و نخبگان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این نشست، ایزدخواه؛ رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اصلاح رویکردهای بنیاد ملی نخبگان در شناسایی مستعدان برتر، گفت: تبدیل چالش‌‎ها، ظرفیت‌ها و مشکلات استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و یا حتی بخش معدن به مسائل شفاف، پیش‌شرط نقش‌آفرینی مثبت نخبگان و دانشگاهیان در جامعه است.

وی افزود: اگر مسائل به صورت شفاف بیان شود، قطعاً توان و ظرفیت لازم برای حل آنها در جامعه نخبگان بومی وجود دارد.

اکبرپور؛ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به اهمیت شناسایی مستعدان با محوریت چالش‌های بومی،  اظهار داشت: استارتآپ زرناب توسط زیست‌بوم نوآوری فناوری رویداد ملی و کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند به صورت ملی با محوریت حل نظام مسائل محصول زرشک در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین به امضا رسید.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171773
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین