بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/03/03 - 11:26
  • - تعداد بازدید: 859
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو فقهای شورای نگهبان:

تفکر نخبگانی خلاق لازمه پیشرفت جوامع است

آیت‌الله مدرسی گفت: اگر در جامعه‌ای تفکر خلاق نخبگانی نباشد، آن جامعه به سمت اضمحلال پیش خواهد رفت.

~/Asset/News/News/Image/جامعه0.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی با هدف زمینه‌سازی برای رشد همه‌جانبه شخصیت مستعدان‌برتر و التزام بیشتر جامعه نخبگانی به مفاهیم اخلاقی، کارگاه اخلاق نخبگی به همت بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.



در این کارگاه، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی؛ عضو فقهای شورای نگهبان و عضو هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان ضمن بیان مطالبی در زمینه تشکیل بنیاد ملی نخبگان و تأکید بر اینکه رهبرمعظم‌انقلاب پایه‌گذار این نهاد بودند، گفت: ایشان طی این سال‌ها به‌طور مستمر حامی جریان نخبگی و نیز شناسایی، توانمندسازی و جذب نخبگان به منظور تأثیرگذاری در جامعه بوده‌ و هستند.



وی جایگاه نخبگان نسبت به جامعه را، به منزله سر برای بدن توصیف کرد و افزود: اگر در جامعه‌ای تفکر خلاق نخبگانی نباشد، آن جامعه به سمت اضمحلال و درجا زدن پیش خواهد رفت.



عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر تنوع استعدادی در جامعه نخبگانی، نخبگان را افرادی شایسته برای مدیریت تحولات کشور دانست و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب از نخبگان خواست با توانایی و پیگیری خود به‌گونه‌ای کار کنند که همه مجبور باشند به جریان نخبگی کمک کنند و با آن همراه شوند.



در ابتدای این کارگاه، سیدمهدی کلانتر؛ رییس بنیاد نخبگان استان یزد گزارش مختصری از عملکرد بنیاد نخبگان استان ارائه کرد و سپس هر یک از نمایندگان نخبگان در خصوص ضرورت نقش‌‎آفرینی نخبگان در جامعه مطالبی را بیان کردند.



ضرورت حضور نخبگان در کارگروه‌های استانی و نیز سوق دادن خیّرین به سرمایه‌گذاری در اختراعات از مهمترین مواردی بود که نخبگان در این نشست به آنها اشاره کردند.




  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147916
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین