بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/11/16 - 12:33
  • - تعداد بازدید: 955
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون استاندار خراسان‌شمالی مطرح کرد:

تقویت هویت ملی و آرمانخواهی؛ لازمۀ جلوگیری از مهاجرت نخبگانی

بیگ‌زاده بر تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در جامعه نخبگان استان تأکید کرد و گفت: برای پیمودن راه توسعه و پیشرفت یک اجتماع به منابع مالی، فیزیکی و انسانی نیاز است.

~/Asset/News/News/Image/333333333333333333333.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری، مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری، پژوهشگران برتر استان خراسان‌شمالی و برندگان جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان استان به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی برگزار شد.




در این مراسم که با حضور جمعی از نخبگان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شد، علی بیگ‌زاده؛ معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌شمالی بر تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در جامعه نخبگان استان تأکید کرد و گفت: برای پیمودن راه توسعه و پیشرفت یک اجتماع به منابع مالی، فیزیکی و انسانی نیاز است.


وی افزود: در عصر جدید منابع انسانی متخصص و متعهد به عنوان مهمترین عنصر برای پیشرفت و توسعه یک کشور مورد توجه است که به طور طبیعی نخبگان، دانشمندان و افراد برجسته در واقع همان نیروهای متعهد و متخصص هستند.


بیگ‌زاده ادامه داد: افرادی که در حوزه سیاست‌گذاری فعال هستند، باید شرایطی برای تعامل دو جانبه بین نخبگان و نظام مدیریتی جامعه ایجاد کنند.


معاون هماهنگی توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه سیاست استان حمایت از نخبگان است، تصریح کرد: تقویت هویت ملی و آرمانخواهی نخبگان سبب کاهش مهاجرت نخبگانی خواهد شد.


وی تأکید کرد: نخبگان نباید تنها در فضای تخصصی و علمی خود غرق شوند بلکه باید به مباحث و مشکلات اجتماعی و فرهنگی توجه کنند و از قابلیت‌های علمی و تخصصی خود برای توسعه و خدمت به استان استفاده کنند. از سوی دیگر، زمانی نخبگان علمی در جامعه اثرگذار خواهند بود که مدیران اجرایی کشور و استان آنان را در دستگاه‌ها بکارگیری کنند.


محمود بخشی؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی نیز هدف این بنیاد را شناسایی استعدادهای برتر، حمایت و هدایت نخبگان جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: اگرچه فعالیت‌های این بنیاد در قالب حمایت‌های آموزشی، پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی برای نخبگان صورت می‌گیرد ولی بیشتر این حمایت‌ها ماهیتی تشویقی دارد.


وی افزود: اثرگذاری نخبگان در جامعه، زمانی نمود پیدا می‌کند که نخبگان در قالب مشاوران علمی در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند. به عبارت دیگر، مدیران اجرایی روند جذب و حضور نخبگان را در دستگاه‌های خود فراهم سازند.


بخشی با بیان اینکه روند اخذ مجوز تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور درگیر بوروکراسی عریض و طویل اداری شده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از نخبگان کشور در حوزه پژوهش، منابع مالی اندکی دارند و به همین دلیل باید از ظرفیت سازمان اوقاف و امور خیریه برای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های خیرخواهانه در حوزه علم و فناوری استفاده کرد.


لازم به ذکر است، در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری، مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری، پژوهشگران برتر بنیاد نخبگان استان و برندگان جوایز تحصیلی تقدیر به عمل آمد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149211
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین