بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/12/12 - 08:21
  • - تعداد بازدید: 505
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌و‌پرورش:

جوامع به میزان نقش‌آفرینی نخبگان خود توسعه پیدا می‌کنند

مهاجرانی با بیان اینکه نگاه جامع و گسترده یکی از نیازهای اولیه برای ساختن جامعه‌ای آرمانی است، گفت: جوامع به میزان نقش‌آفرینی نخبگان خود توسعه پیدا می‌کنند.

~/Asset/News/News/Image/Mohajer).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مستعد نوورود البرز با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی و کشوری در کرج برگزار شد.


در این مراسم، مهاجرانی؛ رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تعریف نخبه، گفت: نخبه فردی است که سرآمدی آن اثبات شده است و می‌تواند با حل مشکلات کشور ارزش‌افزوده ایجاد کند.


وی افزود: برای رسیدن به تعالی و توسعۀ فردی و در نهایت نیل به نخیگی، فرد باید علاوه بر علم، در اخلاق نیز سرآمد باشد تا بتواند با این دوبال به تکامل برسد.


رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به لزوم ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در مستعدان‌برتر، تصریح کرد: اگر فردی ذهنش را با مجموعه‌ای از علوم پر کند ولی فراموش کند از کدام باب رسته و رسته، این فرد نمی‌تواند فرد مؤثری باشد.


مهاجرانی اضافه کرد: نخبگی فقط یک اسم نیست؛ اگر یک اسم باشد، اتفاقاً بسیار خطرناک است. تمام بمب‌های شیمیایی و بمب اتم و داروهای مخدر را دانشمندان ساختند و جنایت‌هایی که علم مضر کرده است را نباید فراموش کرد.


رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌و‌پرورش در پایان با تأکید بر ترویج اخلاق نخبگی، اظهار داشت: نگاه جامع و گسترده یکی از نیازهای اولیه برای ساختن جامعه‌ای آرمانی است. باید دانست، جوامع به میزان نقش‌آفرینی نخبگان خود توسعه پیدا می‌کنند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147668
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین