بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/24 - 13:27
  • - تعداد بازدید: 31
  • - تعداد بازدیدکننده: 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت/

حضور ۱۱۰ مجموعه نخبه‌پرور در گردهمایی ملی مجموعه‌های نخبه‌پرور

مسئول مرکز هدایت و حمایت از مجموعه‌های مردمی نخبه پرور شهید احمدی روشن از حضور ۱۱۰ مجموعه نخبه‌پرور در گردهمایی ملی مجموعه‌های نخبه‌پرور خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین گردهمایی ملی مجموعه‌های نخبه‌پرور با حضور سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، رسول محمدقلی معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، علی آقامحمدی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضا گلشن مهرجردی مدیر کل امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مسئولان و مربیان ۱۱۰ مجموعه مردمی نخبه پرور با هدف توانمندسازی، شبکه‌سازی و تقدیر از مربیان نقطه پرور و برگزیدگان مسابقه نخبگان و تمدن‌سازی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رفیعی مسئول مرکز هدایت و حمایت از مجموعه‌های مردمی نخبه پرور شهید احمدی روشن به تشریح اهداف و برنامه‌های این گردهمایی و ضرورت نخبه پروری و حمایت از کانون‌های مردم نخبه پرور پرداخت.

وی با بیان اینکه نخبگان نقش پیشران و لوکوموتیو تمدن سازی اسلامی را دارند‌، گفت: ما براساس مطالبات رهبری و تاکید ایشان بر دو عنصر پرورش انسان و تولید علم و گره خوردن این امر با نخبه پروری در چند مرحله به طور مستقیم و غیر مستقیم پایش مجموعه ها نخبه پرو را در دستور کار خود قرار دادیم.

رفیعی ادامه داد: در ابتدا از چند ده هزار مجموعه به ۱۰۰۰ عدد رسیدیم. در مرحله بعد گردهمایی استانی تشکیل دادیم، ضرورت نخبه‌پروری و نقشه پیشنهادی را ارائه کردیم و از این مجموعه‌ها برای ورود به این عرصه دعوت کردیم.

وی عنوان کرد: در این یک سال نزدیک ۱۰۰ مجموعه ورود جدی به این عرصه داشتند و امروز ما بیش از ۱۵۰ مجموعه نخبه پرور در کشور داریم. بسیاری از این مجموعه‌ها، در مساجد حضور دارند و کار آن‌ها این است که در مناطق پیرامونی و شهر خود دانش‌آموزان برتر را شناسایی، جذب و تحت تربیت و تعلیم قرار می‌دهند.

رفیعی با بیان اینکه مجموعه‌های مردمی نخبه‌پرور در نظام تربیت غیررسمی متولی شناسایی و هدایت مستعدان هستند، عنوان کرد: حدود ۱۱۰ مجموعه نخبه‌پروردر این گردهمایی حضور دارند و تشکیل جبهه واحد مجموعه‌های مردمی نخبه‌پرور یکی از نتایج این گردهمایی خواهد بود.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172683
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین