بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/27 - 11:05
  • - تعداد بازدید: 28
  • - تعداد بازدیدکننده: 27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی خبر داد:

حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر افزایش می‌یابد/ ریل‌گذاری برای رسیدن به جامعه متعالی

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از افزایش حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر خبر داد و گفت: ایجاد فرصت مناسب برای مستعدان برتر دانش‌آموزی، در واقع ریل‌گذاری برای رسیدن به جامعه متعالی است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ یوسف زندی؛ رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی از افزایش حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر خبر داد و گفت: ایجاد فرصت مناسب برای مستعدان برتر دانش‌آموزی، در واقع ریل‌گذاری برای رسیدن به جامعه متعالی است.

وی با اشاره به ضرورت نخبه‌پروری در مدارس و نقش آموزش و پرورش در این حوزه، افزود: مهمترین بازۀ زمانی عمر انسان، دوران نوجوانی و جوانی است که فرد باید با پرورش استعدادهای خود به هدف اصلی که همان معنا بخشیدن به زندگی است، برسد.

زندی با بیان اینکه برای رسیدن به آینده روشن، نیاز به آسیب‌شناسی چالش‌های موجود است، ادامه داد: سه آفت اصلی جامعه کنونی را تهدید می کند: ناکارآمدی در سیستم، وجود افراد فاسد و شبکه نفوذ.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی تصریح کرد: راه‌حل جلوگیری از این آفت‌ها، ایجاد جریان فرهنگی و مبارزه با بی‌هویتی است. این امر قطعاً از مهاجرت نخبگان نیز جلوگیری خواهد کرد.

زندی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با بی‌هویتی، ایجاد بستر حرکت برای نخبگان و مستعدان جوان و نوجوان است. اگر این امر محقق شود و نخبگی به بروز و ظهور برسد و حلقه‌های رو به رشد ایجاد شوند، اثربخشی نخبگان به جریانی برای حل معضلات کشور تبدیل خواهد شد.




***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

 

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172286
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین