بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/02/14 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 797
  • - تعداد بازدیدکننده: 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان فارس/

دوره مجازی پروژه‌محور «روش پژوهش کیفی» برگزار می‌شود

دوره مجازی آموزش «روش پژوهش کیفی» به همت بنیاد نخبگان استان فارس و در سطح کشوری برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/995d8.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های توانمندسازی با هدف افزایش قابلیت‌های پژوهشی مستعدان‌برتر دانشگاهی، بنیاد نخبگان فارس با همکاری مجمع خیّران فارس دوره مجازی 19 ساعته آموزش روش پژوهش کیفی را به صورت مجازی و در سطح کشوری برگزار کند.


روش پژوهش کیفی به جهت بررسی عمیق و جامع فرایندهای مختلف در حوزه‌های علوم‌انسانی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع را می‌توان در اقبال انجمن‌های تخصصی Community of Practice در رشته‌های مختلف نسبت به این روش پژوهش و چاپ گزارش‌های پژوهشی که از این روش پژوهش استفاده کرده‌اند، در دهه اخیر به خوبی مشاهده کرد.


ایجاد مجلاتی که به صورت کاملاً تخصصی به موضوعات و مسائل پژوهشی در تحقیقات کیفی می‌پردازند نیز دلیلی بر این ادعا است. مجلاتی همچون Qualitative Report, Qualitative Research, and Qualitative Inquiry که به خوبی در حال پیشبرد مرزهای دانش در زمینه پژوهش‌های کیفی هستند.


از این رو ارائه یک دوره پژوهش کیفی برای پژوهشگران حوزه‌های علوم‌ انسانی و اجتماعی و همچنین سایر پژوهشگران علاقه‌مند به این روش پژوهش، نیاز است.


در دوره پروژه‌محور، روش پژوهش کیفی، مقدماتی‌ترین مفاهیم روش پژوهش کیفی تا مفاهیم پیچیده به صورت پروژه‌محور به افراد ارائه می‌شود.


لازم به ذکر است، منظور از پروژه‌محور بودن این است که شرکت‌کنندگان همراه با دریافت آموزش‌های مختلف به انجام یک پروژه کیفی اقدام می‌کنند و در مراحل مختلف دوره، بازخوردهای تصحیحی را دریافت خواهند کرد.


این برنامه به مدت 6 جلسه تا 31 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148299
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین