بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/06/26 - 10:54
  • - تعداد بازدید: 1591
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

دوره کرونا و پساکرونا فرصت مناسی برای کارآفرینی است

صلواتی‌زاده گفت: کارآفرینی، ایجاد ثروت و ارزش جدید از طریق تعهد، ایجاد خلاقیت و بکارگیری نیروی کار و ابزار تکنولوژی معنی می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/کارآفرینی8.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی، «کارگاه کسب‌وکار اینترنتی با تمرکز بر اوضاع پساکرونا» به همت بنیادنخبگان خراسان‌شمالی و همکاری مرکز رشد بجنورد و مرکز روستای خلاق شیروان برگزار شد.




در این کارگاه، صلواتی‌زاده؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به لزوم آشنایی با مفاهیم و اصول فروش آنلاین، کارآفرینی را ایجاد ثروت و ارزش جدید از طریق تعهد، ایجاد خلاقیت و بکارگیری نیروی کار و ابزار تکنولوژی دانست.


وی افزود: اولین قدم برای ایجاد کسب‌وکار ایده‌پردازی و خلاقیت در معنای استفاده از فرصت‌های موجود است که یکی از شیوه‌های خلاقیت الهام گرفتن مطلب است که در مواقع خارج شدن از عالم مادی صورت می‌پذیرد.


صلواتی‌زاده ادامه داد: تبعات کارآفرینی پیامدها و منفعت‌های مثبت آن است که سبب ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش بهره‌وری و ایجاد طوفان فکری و خلق تکنولوژی ( بالارفتن سطح تکنولوژی ) و رشد اقتصادی شده که در نتیجه سبب کاهش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اضافه کرد: چند نمونه از انواع کسب‌وکار در اینترنت و فضای مجازی به حوزه آموزش، خدمات فروشگاه‌های اینترنتی و غیره تقسیم می‌شود که هر یک از این موارد زیرشاخه‌ها و تنوع فراوانی را دارا است.


وی گفت: برای ایجاد هر شغل در حالت عادی باید هزینه زیادی را کارفرما یا سازمان بکارگیرنده شخص بر عهده بگیرد ولی در فضای مجازی براحتی و به سهولت می‌توان در مدت زمان اندک و براحتی و با هزینه کمتر و با اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه در حوزه کسب‌وکار اینترنتی فعال بود و درآمد زیادی کسب کرد.


صلواتی‌زاده تصریح کرد: اینترنت فرصت خوبی برای اشتغال در اختیار گذاشته که با کمی خلاقیت و کارآفرینی می‌توان شغل ایجاد کرد.


وی یادآور شد: در اینترنت انواع خدمات را می‌توان مثال زد که خیلی سریع کاربردی و ارزان صورت می‌پذیرد. خدماتی همچون حوزه آموزش که بسیار مفید، قابل دسترس و راحت است خاصه اینکه یک فرصت مناسب برای آموزش هر مهارت است؛ همچنین می‌توان از طریق نیازسنجی علایق مردم و سرمایه‌گذاری در این زمینه، شغل‌های بسیاری ایجاد کرد که همه این موارد ارزش کسب‌و‌کار در اینترنت و فضای مجازی را بیش از پیش مشهود می‌کند.


 معرفی، مزیت‌ها، مراحل و مدل‌های درآمدی کسب‌وکارهای اینترنتی، ساختار پلتفرمی، ایده‌پردازی، تعریف مسئله و ارائه راه‌حل، نیازسنجی بازار، تیم‌سازی، بودجه‌بندی، مشاوره و منتورینگ، نمونه‌ی اولیه، راهکارهایی برای موفقیت در کسب‌و‌کار و دلایل شکست کسب‌وکارهای اینترنتی، از مهمترین موضوعاتی بود که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146207
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین