بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/06/24 - 16:26
  • - تعداد بازدید: 633
  • - تعداد بازدیدکننده: 88
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار بوشهر:

رفع موانع توسعه سرمایه‌گذاری محصولات دانشی یک ضرورت است

گراوند گفت: کاهش بروکراسی اداری و رفع موانع توسعه سرمایه‌گذاری محصولات دانشی یکی از ملزومات توسعه بومی است.

~/Asset/News/News/Image/unnamedjj.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست پیگیری منطقه ویژه علم‌وفناوری استان در جزیره عباسک با حضور استاندار بوشهر، روسای بنیاد نخبگان استان و سایر نهادهای فناورانه برگزار شد.

در این نشست، عبدالکریم گراوند؛ استاندار بوشهر با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌ طرح‌های زیست‌فناورانه دریایی بر اساس ظرفیت‌های ساحلی استان، گفت: جزیره عباسک بوشهر می‌تواند به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود.


وی با بیان اینکه سواحل استان بوشهر در کشت و تولید محصولات دانشی از ظرفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: جلبک‌، محصولات دارویی و غذایی در اولویت تولید محصولات در شهرک زیست‌فناورانه قرار دارد.


گراوند بنیاد نخبگان استان، پارک علم‌و‌فناوری، دانشگاه‌های خلیج‌فارس و علوم‌پزشکی و منطقه ویژه علم‌و‌فناوری و بنیاد نخبگان را مجموعه دانشی استان بوشهر دانست و بیان کرد: این مجموعه‌ها به عنوان اهلیت‌سنجی در توسعه طرح‌های دانشی نقش مهمی دارند و می‌توانند رسالت خود را در با برگزاری نشست‌هیا تخصصی انجام دهند.


استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات دانش‌بنیان دریایی، اظهار داشت: اکنون کشت و تولید جلبک‌دریایی و محصولات دارویی و غذایی دیگر در شهرک‌های زیست‌فناورانه بوشهر فراهم است که باید با همکاری دستگاه‌های یاد شده و شهرک‌های صنعتی و شیلات می‌توان به دستاوردهای خوبی در این حوزه رسید.


گراوند با تأکید بر لزوم رفع موانع توسعه سرمایه‌گذاری محصولات دانشی، تصریح کرد: باید مبنای قانونی این روند تدوین تا مجوزهای مورد نظر در کوتاه‌ترین زمان صادر شود. کاهش بروکراسی اداری، یکی دیگر از راه‌های تسهیل این مسیر است.


وی، بزرگترین مانع توسعه در نظام اداری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه صدور مجوزها با تاخیر ، روند سرمایه‌گذاری‌ها را طولانی‌تر می‌کند افزود: باید محل صدور پروانه تاسیس  شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان مشخص شود تا اجرای این طرح ‌ها در زمان کوتاهی عملیاتی شود.


اخلاقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر نیز بر آمادگی این بنیاد برای تسهیلگری بین دستگاه‌های ذی‌ربط در تشکیل منطقه ویژه علم‌وفناور ی و ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری تأکید کرد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150986
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین