بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/27 - 13:51
  • - تعداد بازدید: 32
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح کرد:

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به سازمان ملی هوش مصنوعی اختصاص یافت

روح‌الله دهقانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان هوش مصنوعی به دستور رئیس‌جمهور شهید بعد از ۱۲ ماه پیگیری هفته گذشته کارش را آغاز کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی از اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به این سازمان تاکنون خبر داد.

وی ادامه داد: اساسنامه و سند هوش مصنوعی کشور که بیش از ۱۸ هزار سند پشتیبان دارد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: ساختمان سازمان مشخص و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تاکنون به آن اختصاص یافت. هزار میلیارد از محل پروژه‌های پیشران معاونت علمی رئیس‌جمهور و  دو هزار و 500 میلیارد از صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.

دهقانی تصریح کرد: این سازمان، یک سازمان بزرگ دولتی نیست بلکه یک سازمان کاملا چابک است که وظیفه ایجاد زیرساخت ها شامل یک ایجاد یک مزرعه پردازشی خوب، طراحی و اجرای الگوهای بزرگ نرم‌افزاری و جمع آوری داده‌های آماده به کار در حوزه هوش مصنوعی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: کار سازمان ایجاد یک اپراتور است تا این اپراتور سه خدمت تعیین شده را انجام دهد. توسعه اقتصاد هوش مصنوعی و توسعه کاربست‌های هوش مصنوعی توسط مردم انجام می‌شود تا آخر سال اقدامات خوبی انجام خواهد داد.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172293
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین