بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/05/08 - 09:42
  • - تعداد بازدید: 506
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار مازندران مطرح کرد:

ضرورت هموار شدن مسیر اثرگذاری نخبگان در توسعه منطقه‌ای

حسین‌زادگان با اشاره به لزوم بهره‌مندی بهینه از توان نخبگانی، گفت: بنیاد نخبگان استان ظرفیت بالایی در رفع چالش‌های استان دارد که باید به درستی از آنها استفاده شود.

~/Asset/News/News/Image/indexfdgdfgd.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به منظور استفاده از ظرفیت‌های درون‌استانی برای حمایت بیشتر از نخبگان و مستعدان و زمینه‌سازی برای حضور آنان در عرصه‌های مورد نیاز، رییس بنیاد نخبگان استان مازندران با استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار، احمد حسین‌زادگان؛ استاندار مازندران بر ارتباط دوسویه بین دانشگاه‌های استان و بنیاد تأکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان استان ظرفیت بالایی در رفع چالش‌های استان دارد که باید به درستی از آنها استفاده شود.


وی با اشاره به لزوم حمایت مادی از اندیشه‌های نخبگانی و ایده‌های علمی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف را ضروری توصیف کرد و افزود: مسیر بکارگیری اندیشه و توان نخبگانی برای توسعه استان باید هموار شود.


محمد آزادبخت؛ رییس بنیاد نخبگان استان مازندران نیز با اشاره به برخی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده این بنیاد در حوزه توانمندسازی جامعه نخبگانی، تبدیل دانش به سرمایه را یکی از رویکردهای اولویت‌دار این نهاد در برنامه‌ریزی‌ها دانست.


وی افزود: شناسایی شاخص‌های استان پیشرفته به منظور ارتقا وضعیت مازندران و شناسایی فعال نخبگان و حمایت و هدایت آنان از برنامه‌هایی است که برای تبدیل دانش به سرمایه طراحی و اجرا شده است.


آزادبخت با اشاره به اجرایی‌شدن طرح شهید احمدی‌روشن در مازندران، اظهار داشت: در این طرح هسته‌های مسئله‌محور با هدایت یک استاد خبره برای شناسایی و حل مشکلات و چالش‌های استانی به مدت ۹ ماه تشکیل می‌شود.


رییس بنیاد نخبگان استان مازندران اظهار داشت: تعداد قابل توجه‌ای طرح از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در قالب طرح شهید احمدی روشن به بنیاد نخبگان مازندران ارسال شد که از بین آنها محموعاً ۱۹ طرح به عنوان پروژه طرح شهید احمدی‌روشن در استان به بنیاد ملی نخبگان ارسال شد.


آزادبخت یادآور شد: این طرح‌ها از سوی دانشگاه‌های مازندران، علوم‌پزشکی مازندران، صنعتی نوشیروانی، علوم کشاورزی، انیستیتو پاستور آمل، سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، استانداری و شرکت گاز استان ارسال شده‌اند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156681
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین