بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/07/14 - 08:50
  • - تعداد بازدید: 455
  • - تعداد بازدیدکننده: 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی مطرح کرد:

ضرورت کنترل بیرولوژیک محصولات کشاورزی با توان نخبگانی

بخشی با اشاره به اهمیت و ضرورت کنترل بیولوژیک محصولات کشاورزی، بر لزوم حمایت از واحدهای فناور و ایده‌های نخبگانی در این زمینه تأکید کرد.

~/Asset/News/News/Image/کشاورزی__1.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اردوی جهادی تخصصی در حوزه تولید غذای سالم، به همت بنیاد نخبگان و با همکاری مرکز روستای خلاق شیروان برگزار شد.


در این نشست، بخشی؛ رییس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی، کنترل بیولوژیک را عامل مؤثری در کشاورزی‌پایدار دانست و بر ضرورت توجه به تولیدات غذایی سالم در اسناد بالا دستی تاکید کرد.


در ادامه، گرمه‌ای؛ رییس پارک علم‌وفناوری استان بر تولید غذای سالم و برندسازی مؤثر برای تولیدات غذایی سالم استان تأکید کرد و خواستار حمایت بیشتر از واحدهای فناور حوزه کنترل بیولوژیک در استان شد.


کیوانلو؛ مسئول کنترل بیولوژیک استان نیز استفاده درست و علمی از کنترل‌گرهای بیولوژیک را به عنوان یک عامل مؤثر در موفقیت مبارزه بیولوژیک دانست و از اجرایی‌شدن عقد قرار داد کنترل بیولوژیک با گلخانه‌های استان در سال جاری خبر داد.


حیاتی؛ رییس جهاد کشاورزی شیروان نیز با اشاره به لزوم اصلاح نظام فروش، گفت: کشاورزان باید سود ناشی از کنترل بیولوژیک را لمس کنند.


شیرغانی، از کشاورزان خبره استان، استفاده از عناصر بیولوژیک را به عنوان یکی از وظایف کشاورزان در راستای پایداری اکوسیستم نام برد و خواستار فعالیت گسترده‌تر کشاورزان در راستای تولید غذای سالم شدند.


شهابی، از گلخانه‌داران پیشرو خراسان‌شمالی نیز اظهار داشت: در صورت  عدم‌استفاده از کنترل بیولوژیک، در آینده نه چندان دور قابلیت رقابت نخواهیم داشت.


وی همچنین اشاره داشت: برای تولید محصول سالم باید با اعطای تحقیق و توسعه در انسکتاریومهای استان در جهت پوشش کامل آفات و بیماری‌ها اقدام شود.


زکیه احمدی؛ مدیر عامل انسکتاریوم ارم، کنترل بیولوژیک را به عنوان اولین و مؤثرترین قدم در تولید غذای سالم دانست و نوید تولید بالتوری سبز را جهت کنترل سفید بالک در گلخانه‌های سطح استان به گلخانه‌داران داد.







  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155931
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین