کمالی گفت: تشکیل تیمهای مسئلهمحور با حضور رشتههای متنوع و مرتبط، سبب میشود افراد مهارت کار کردن با دیگران را بیاموزند و به راحتی با نظرات و تخصصهای مختلف همافزایی کنند.
مریم کمالی؛ عضو هیئتعلمی دانشگاه تربیتمدرس در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم زمینهسازی برای ایدهپروری و عملیاتیشدن ایدههای نخبگانی، گفت: جهتدهی استعدادهای موجود در کشور به سمت ایدهپردازی برای رفع نیازهای بومی یک ضرورت است.
وی افزود: تشکیل تیمهای مسئلهمحور با حضور رشتههای متنوع و مرتبط، سبب میشود علاوه حل چالشهای مورد پژوهش، افراد مهارت کار کردن با دیگران را بیاموزند و به راحتی با نظرات و تخصصهای مختلف همافزایی کنند.
کمالی آموزش کار گروهی را اقدامی ضروری در حوزه نخبگان و دانشگاهیان دانست و ادامه داد: آموختن و دانستن کار گروهی سبب میشود استعدادها و اندوختههای افراد برای پیشبرد یک پروژه مشخص، همراستا و همگرا شوند و هر عضوی بیش از نظر و رای خود، بر به نتیجه رسیدن پروژه تمرکز کند. این نوع فعالیت در واقع سازگاری فرد را افزایش میدهد.
عضو هیئتعلمی دانشگاه تربیتمدرس تقسیمکار و تعیین منطقی جایگاه را از موارد مهم در استمرار فعالیت گروهی برشمرد و اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که در روند فعالیت گروهها خلل ایجاد میکند، مشخص نبودن وظایف هر فرد و سهمخواهی افراد است. این مشکل زمانی به وجود میآید که از همان ابتدا تعیینتکلیف صورت نگرفته باشد.
وی در پایان تأکید کرد: در کار گروهی باید سهم هر فرد از نتایج و دستاوردهای مختلف اعم از رهآورد مالی، مقاله و پتنت کاملاً مشخص باشد تا گروه بتواند با استمرار و به دور از چالش و حاشیه، به کار خود ادامه دهد.