بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/07/06 - 13:28
  • - تعداد بازدید: 518
  • - تعداد بازدیدکننده: 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان مطرح کرد:

لزوم تسهیل مسیر مهاجرت نخبگان به داخل کشور

اصفهانی گفت: سیاست بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تسهیل مسیر مهاجرت نخبگان به داخل کشور است.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی7.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با هدف اجراییسازی سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام‌معظم‌رهبری، نشست برون‌بخشی توانمندسازی ذی‌نفعان کلیدی در راستای صیانت از جمعیت استان گیلان با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان در دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان برگزار شد.


مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با تأکید بر نقش مهاجرت در هرم تغییرات جمعیت، شبهه فرار نخبگان از کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آمارهای مستند نشان می‌دهند که ادعاهای مطرح شده در خصوص فرار و مهاجرت نخبگان واقع‌بینانه نیست.


وی به مقوله مهاجرت نخبگان به داخل کشور اشاره و تصریح کرد: سیاست بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تسهیل مسیر مهاجرت نخبگان به داخل کشور و کمک به جذب آنان برای انتقال دانش و فناوری و ایده‌های جدید به داخل کشور جهت تقویت روحیه خودباروی و کمک به اقتصاد دانش‌بنیان از طریق راه‌‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه است.


اصفهانی اضافه کرد: این موضوع به‌ویژه در شرایط کنونی که بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را تحت‌تأثیر قرار داده، بسیار چشمگیر بوده است.


در این نشست نمایندگانی از استانداری گیلان، شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه، سازمان برنامه‌وبودجه استان، صدا‌وسیمای استان، کمیته امداد امام خمینی، ثبت احوال استان گیلان، دانشگاه گیلان، سازمان بهزیستی استان گیلان، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و مجمع خیّرین سلامت استان، حضور داشتند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148423
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین