بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/10/25 - 09:17
  • - تعداد بازدید: 1448
  • - تعداد بازدیدکننده: 121
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با همکاری بنیاد نخبگان استان کرمانشاه/

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مرتضی نجومی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مرتضی نجومی با همکاری بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/33tifeeeeeeeffff.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های الگوسازی و تکریم مفاخر بومی، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مرتضی نجومی با هدف هدایت مستعدان‌برتر به مسیر نخبگانی و افزایش حس مسئولیت‌پذیری و همچنین تعمیق باورهای دینی، 26 دی‌ماه با همکاری بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.


آیت‌الله سید مرتضی نجومی؛ هنرمند و مفسر قرآن و عضو پیوسته فرهنگستان هنر بود. در آثار به ثبت رسیده از او می‌توان به مجموعه عکسی از آثار خطی او، چند رساله ارزشمند با عناوینی چون: «رساله بعد معنوی هنر خط، رساله التصویر و التمثیل، رساله الغناء، رساله النجاسه الخمر، تفسیر سوره مؤمن و رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی» اشاره کرد.


او از برترین‌های هنر خوشنویسی جهان نیز بود و نزد خطاطان بزرگی همچون هاشم بغدادی به تمرین و ممارست پرداخت تا در انواع خطوط اسلامی خطاطی چیره‌دست شد. او همچنین در تذهیب و تشعیر و تجلید و گل و بوته‌سازی آثار جاودانه‌ای پدیدآورد. وی به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران در عالم هنر، مورد تقدیر قرار گرفت.


لازم به ذکر است، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کرماشاه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از دیگر دستگاه‌های همکار در برگزاری این مراسم هستند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149019
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین