بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/05/15 - 10:29
  • - تعداد بازدید: 871
  • - تعداد بازدیدکننده: 855
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان/

مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد/ معاون استاندار یزد: اشتغال و تأمین مسکن، مهمترین دغدغه‌ نخبگان است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به لزوم حمایت گسترده از جامعه نخبگانی، گفت: اشتغال و تأمین مسکن از مهمترین دغدغه‌های نخبگان در استان و کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با حضور ناصر باقری‌مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان و سید محمد صادق موحد معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان و جمعی دیگر از مسئولان و سرآمد استان برگزار شد.

در این مراسم، محمدعلی شاه‌حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تأکید بر اینکه استان یزد می‌تواند در بسیاری طرح‌ها نمونه‌ای برای کل کشور باشد، اظهار داشت: استان یزد می‌تواند در حوزه نخبگانی کشور به عنوان محور، مرکزیت و پایلوت باشد و برای این هدف استانداری آماده اجرای برنامه‌های نخبگانی با مشارکت و همکاری بنیاد نخبگان استان است.

وی با تشریح برخی مسائل و مشکلات جامعه نخبگانی کشور، افزود: اشتغال و تأمین مسکن از مهمترین دغدغه‌های نخبگان در استان و کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد از تصویب اجرای قانون بورسیه شغلی به صورت پایلوت در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح اگر به خوبی مورد حمایت قرار بگیرد و اجرای آن با همت بخش‌های مرتبط انجام شود، خروجی خوبی برای تأمین نیروی ماهر بخش صنعتی خواهد داشت.

ارتباط جامعه نخبگان با صنعتگران باید افزایش یابد

حیدر مفتاحی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز با اشاره به لزوم توسعه همکاری با دانشگاه‌های استان، گفت: روند باید به گونه‌ای باشد که بنیاد نخبگان استان، محلی برای تشکیل سمن‌های نخبگانی باشد.

وی با اشاره به لزوم تقویت مطالبه‌گری نخبگانی، افزود: باید از حضور نخبگان در مدیریت‌های میانی و بعضا در سطح مدیران عالی استفاده شود تا شرایط برای بکارگیری ظرفیت‌های این افراد در مسیر توسعه استان فراهم شود.

مفتاحی‌زاده‌ با تأکید بر لزوم ارتباط‌گیری با نخبگان استان گفت: بنیاد نخبگان استان باید به سمت مردمی‌شدن حرکت کند و برای این مهم تمرکززدایی از اقدامات و برنامه‌های نخبگانی یک اصل است. علاوه بر آن باید ارتباط جامعه نخبگان با جمعیت صنعتگران نیز بیش از گذشته افزایش یابد.

در بخش دیگری از این مراسم، سید مهدی کلانتر؛ رئیس سابق بنیاد نخبگان استان یزد نیز تصریح کرد: مهارت‌آموزی به مستعدان یکی اقدامات مهم برای جلوگیری از رشد تک بعدی استعدادهای تحصیلی است خاصه در شرایطی که صنعت استان و کشور نیازمند حضور فعال آنان است.

ضرورت افزایش بهره‌وری استعدادهای تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار

وی افزود: استعدادیابی در مناطق کم‌برخوردار و محروم و افزایش بهره‌وری استعدادهای تحصیلی در آن مناطق باید به عنوان یک اصل در برنامه‌های نخبگانی قرار بگیرد تا دایره نخبگانی بیش از گذشته بسیط شود؛ برای رسیدن به این هدف، اجرای طرح‌های مدرسه‌محور یک اصل است.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سید مهدی کلانتر، حیدر مفتاحی‌زاده به عنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان استان یزد معرفی شد. همچنین حکم اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان یزد نیز اهدا شد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 160452
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین