بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/10/10 - 09:00
  • - تعداد بازدید: 607
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در شیراز/

مراسم تکریم و بزرگداشت دکتر بنی‌هاشمی برگزار شد

مراسم تکریم و بزرگداشت دکتر بنی‌هاشمی؛ برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی (ره) با همکاری بنیاد نخبگان فارس برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/DSCttttffff.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای الگوسازی برای مستعدان‌برتر و پاسداشت فعالیت‌های نخبگانی، مراسم تکریم و تقدیر از استاد دکتر ضیاء‌الدین بنی‌هاشمی؛ عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و برگزیده پنجمین دوره جایزه علامه طباطبایی (ره) به همت بنیاد نخبگان فارس و انجمن علمی بخش ویروس‌شناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز برگزار شد.


در این مراسم، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به اهمیت جایزه علامه طباطبایی (ره) و برخی از ویژگی‌های برندگان این جایزه،  دکتر بنی‌هاشمی را یکی از مفاخر علمی کشور دانست و گفت: این جایزۀ یکی از معتبرترین جوایز علمی است که به همت بنیاد ملی نخبگان به نخبگان کشور در حوزه‌های مختلف اعطا می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد نخبگان فارس در زمینه نخبه‌پروری، افزود: سند راهبردی کشور در امور نخبگان سعی دارد تا مبتنی بر اصول و ارزش‌های اسلامی، شناسایی صحیح مسائل، شرایط و امکانات کشور، راهبردها و اقدامات کلان را برای فراهم شدن زمینه‏های «نخبه‌شناسی»، «نخبه‌پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری» در جهت نیل به اهداف فوق تبیین کند.


شریف ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در سطوح مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و دانش‌آموختگان برنامه‌های متعددی را دنبال می‌کند از جمله اجرای برنامه ملّی شهاب و مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی در جهت شناسایی و هدایت استعدادهای‌برتر دانش‌آموزی، ارائه تسهیلات به دانشجویان استعدادبرتر و همچنین اعتبار مشارکت در هسته‌های پژوهشی مسأله‌محور برای دانشجویان و تسهیلات پسادکتری و انجام پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت و تکریم و الگوسازی از نخبگان و سرآمدان که از تسهیلات دانش‌آموختگان هستند.


رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیّران نخبه‌پرور فارس، گفت: با توجه به لزوم ورود افراد خیر و نیک‌اندیش به عرصه حمایت از نیروی‌انسانی مستعد، مجمع خیّران نخبه‌پرور فارس در این زمینه فعالیت‌های متعددی را دنبال می‌کند که یکی از این فعالیت‌ها معرفی و ارائه جوایز علمی به نام بزرگان علمی کشور است که در راستای تجلیل و تکریم از نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ کشور و به منظور پاسداشت مقام اثرگذاری والای این بزرگان در جامعه و همچنین حمایت از پژوهشگران عرصه‌های مختلف علمی اهدا می‌شود.


لازم به ذکر است، دکتر ضیاءالدین بنی‌هاشمی استاد بخش گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران کشور در زمینه گیاه‌پزشکی هستند. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شدند و کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را به ترتیب از دانشگاه دیویس کالیفرنیا و دانشگاه ایالتی میشیگان در رشته بیماری‌شناسی گیاهی کسب کردند.


بنی‌هاشمی در سال ۱۹۶۸ راهبری پروژه‌های مختلف کاربردی و پایه‌ای را برعهده داشت. وی استاد راهنمای ۶۰ دانشجوی کارشناسی‌ارشد و ده دانشجوی دکتری بیماری‌شناسی گیاهی بودند که نتیجه آن انتشار ۲۰۴ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ۳۲ خلاصه مقاله در همایش‌های بین‌المللی و ۲۴۵ خلاصه مقاله در کنگره‌های داخلی بوده است.


دکتر بنی هاشمی عضو انجمن بیماری‌شناسی گیاهی ایران و آمریکا، سردبیر مجله بیماری‌های گیاهی، عضو هیئت تحریریه مجله قارچ‌شناسی ایران و عضو شاخه گیاه‌پزشکی فرهنگستان علوم کشاورزی ایران است. وی مؤلف و مترجم چندین کتاب ارزشمند در زمینه بیماری‌های گیاهی از جمله مترجم کتاب مرجع بیماری‌شناسی گیاهی اگریوس است و در سال ۱۳۸۲ موفق به کسب رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی در هفدهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155254
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین