بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/05/24 - 13:54
  • - تعداد بازدید: 34
  • - تعداد بازدیدکننده: 33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

مردمی‌سازی جریان آموزش در لایه نخبگان در دستور کار بنیاد ملی نخبگان است

سید افقهی با تاکید بر اینکه باید جریان آموزش در لایه نخبگان، مردمی‌سازی شود، گفت: تربیت نخبه اقدامی زیربنایی است و حرکت رو به رشد اجتماعی در برنامه ترسیم شده در انقلاب اسلامی نیاز به نخبگانی دارد که بتوانند مسیر را طراحی کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین گردهمایی ملی مجموعه‌های نخبه‌پرور با حضور سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، رسول محمدقلی معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، علی آقامحمدی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضا گلشن مهرجردی مدیر کل امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و مسئولان و مربیان ۱۱۰ مجموعه مردمی نخبه پرور با هدف توانمندسازی، شبکه‌سازی و تقدیر از مربیان نقطه پرور و برگزیدگان مسابقه نخبگان و تمدن‌سازی برگزار شد.

سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: همه مجادلات، مناقشات و منازعات در طول تاریخ همواره جدال میان جبهه حق و باطل بوده است و انقلاب اسلامی نیز نقطه عطف یک قیام مردمی بود که با هدف قوام جنبه اجتماعی دین شکل گرفت. اینکه بتوانیم جامعه‌ای را شکل دهیم که در آن جامعه انسان رشد کند و به کمال غایی خود برسد. حرکت‌های مردمی نظام اسلامی نیز در گردنه‌های دشوار همین مسیر تثبیت شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه باید جریان آموزش در لایه نخبگان، مردمی‌سازی شود، ادامه داد: تربیت نخبه اقدامی زیربنایی است و حرکت رو به رشد اجتماعی در برنامه ترسیم شده در انقلاب اسلامی نیاز به نخبگانی دارد که بتوانند مسیر را طراحی کنند. از این رو باید جریان آموزش در لایه نخبگان، مرمی‌سازی شود و در تحقق این امر نیازمند تغییرات در روش‌شناسی خود هستیم چراکه با مکاتب غربی نمی‌شود تمدن اسلامی ساخت.

مادامی که مردم در صحنه باشند اهداف محقق خواهد شد

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم دولت اسلامی و سپس تمدن اسلامی شکل بگیرد باید در راستای افق ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت و اهدافمان را به صورت ریشه ای دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه مادامی که مردم در صحنه باشند اهداف حاصل خواهد شد، افزود: بنیادی‌ترین حوزه پرورشی به دست معلمان و مربیان شکل می گیرد، کار ریشه‌ای، فعالیت در حوزه دانش‌آموزی است و در حوزه تربیت لازم است، ظرفیت مردم پای کار بیاید. همانگونه که در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ اهداف مورد نظر با حضور مردم محقق می شود.

اهمیت فعالیت کانون های نخبه پرور در تحقق عدالت آموزشی

سیدافقهی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های نخبه پرور در تحقق عدالت آموزشی و ضرورت وجود جامعیت در این حوزه گفت: حرکت کانون های نخبه پرور از اوایل دهه ۹۰ آغاز شد و تحقق جامعیت در این حوزه باید خیلی پیشتر اتفاق می افتاد که خوشبختانه با همکاری مرکز هدایت و حمایت از مجموعه‌های مردمی نخبه‌پرور شهید احمدی روشن و حمایت بسیج علمی بستر این فعالیت امروز فراهم شد. ما معتقدیم طرح شهاب هم باید توسط همین کانون‌ها پرورش پیدا کند.

وی با اشاره به همکاری و حمایت بنیاد ملی نخبگان از کانون های مردمی نخبه پرور و اهمیت تولید فکر در کنار برخورداری از علم و استعداد، گفت: شناسایی مستعدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم با توسعه مجموعه‌های مردمی نخبه‌پرور و شناسایی و هدایت صحیح استعدادها، مسائل اصلی کشور به ویژه در حوزه اقتصاد به دست نخبگان حل شود و شاهد رشد و توسعه همه جانبه کشورمان باشیم.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172682
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین