بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/06/19 - 08:59
  • - تعداد بازدید: 490
  • - تعداد بازدیدکننده: 92
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

مرزهای مکانی و زمانی برای نخبگان بی‌تأثیر است

آیت‌الله فلاحتی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه شهر رشت با تأکید بر اینکه نخبه دارای ویژگی‌هایی است که او را از دیگر افراد جامعه متمایز می‌کند، گفت: برای نخبگان مرزهای مکانی و زمانی بی‌تأثیر است.

~/Asset/News/News/Image/1642162_693.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان گیلان در راستای اجرایی‌سازی بند 5-1-7 اقدام ملی از سند راهبردی کشور در امور نخبگان و با هدف گسترش برنامه‌های تربیتی و آموزشی برای نهادینه کردن ارزش‌های اخلاق اسلامی در میان اجتماع نخبگانی، نشست هم‌اندیشی جمعی از استعدادهای برتر استان گیلان را با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر رشت برگزار کرد.




در این نشست، آیت‌الله فلاحتی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه شهر رشت با تأکید بر اینکه نخبه دارای ویژگی‌هایی است که او را از دیگر افراد جامعه متمایز می‌کند، گفت: برای نخبگان مرزهای مکانی و زمانی بی‌تأثیر است.


وی با بیان اینکه نخبگان و استعدادهای نخبگان به کشور و حتی دنیا تعلق دارند، افزود: کاهش بروکراسی اداری یکی از موضوعات مهم در حوزه نخبگان است اما علی‌رغم آن نخبگان نیز باید صبور و پرتلاش باشند.


آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: نخبه معنویت‌گرا است و دنبال مادیات دنیوی نیست و همواره آماده خدمت‌رسانی به جامعه است.


نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: هر جامعه‌ای که به تعالی رسیده و پیشرفت داشته، در سایه همت نخبگان بومی بوده است. ایران نیز همواره نخبگانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، سید رضی، آیت‌الله وحید بهبهانی، محقق اول و شیخ صدوق داشته که توانسته این تمدن عظیم را ایجاد کند. این افراد از نخبگان زمان خود بودند و در پیشرفت علوم اسلامی نقش مهمی ایفا کردند. لویی پاستور نیز یکی از مصادیق سختکوشی نخبگان در سایر کشورها است.


امام‌جمعه شهر رشت با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی نخبگان در رفع چالش‌های موجود، خاطرنشان کرد: مسائل آب، خاک و محیط‌زیست از موضوعات مهمی هستند که استان با آنان درگیر است و نیاز است نخبگان و مستعدان برای رفع آنها وارد عرصه شوند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148111
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین