بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/04/23 - 10:01
  • - تعداد بازدید: 76
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه برگزاری بازدیدهای استادمحور/

مستعدان برتر دانشگاه فرهنگیان از منطقه معدنی و صنعتی گل گهر بازدید کردند

برنامه بازدید از منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، به همت بنیاد نخبگان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در راستای برنامه‌های بازدید استادمحور با حمایت بنیاد ملی نخبگان و به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی و نسبی کشور در بخش معدن، برنامه بازدید از منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر به همت بنیاد نخبگان استان کرمان برگزار شد.

در این برنامه با اشاره به اهمیت این منطقه در اقتصاد بخش معدن و نقش آن در زنجیره ارزش صنعت معدن، بیان شد: این منطقه به دلیل تراکم بالای معادن سنگ آهن، قطب فعال معدنی کشور و حتی خاورمیانه است.

در ادامه عنوان شد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یک شرکت معدنی و صنعتی ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در زمینه استخراج سنگ آهن از معدن سنگ آهن گل‌گهر فعالیت می‌کند و در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله، بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن و گندله ایران است.

در ادامه با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید، افزوده شد: این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تأسیس شرکت‌های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده ‌است و با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی، این زنجیره تکمیل خواهد شد.

در ادامه، شرکت‌کنندگان با همراهی کارشناسان و متخصصان، از بخش‌های مختلف اینمنطقه بازدید کردند.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172246
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین