بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/06/17 - 15:01
  • - تعداد بازدید: 558
  • - تعداد بازدیدکننده: 89
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان البرز:

مهاجرت برای آموختن، خروج از چرخه نخبگانی نیست

رییس بنیاد نخبگان استان البرز گفت: اساساً مهاجرت برای آموختن بد نیست و این موضوع نباید خروج از چرخه نخبگانی معنا شود

~/Asset/News/News/Image/مهاجرت-8.jpg
 به گزارش پایگاه اطلاع‌‍رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نبیونی؛ رییس بنیاد نخبگان استان البرز، گفت: بنیاد ملی نخبگان بیش از یک دهه است که تشکیل شده و وظیفه شناسایی، حمایت و هدایت نخبگان را بر عهده دارد. علاوه بر آن، بنیاد مجموعه فعالیت‌هایی که دانش، مهارت و امکان ورود نخبگان به بازار کار و سرمایه را افزایش می‌دهد و جهت‌گیری‌های مناسبی را برای این استعداد‌ها ایجاد می‌کند را نیز مورد حمایت قرار می‌دهد.




وی ضمن اشاره به موضوع مهاجرت و لزوم ماند نخبگان در چرخه خدمت‌رسانی به جامعه بومی، افزود: اساساً مهاجرت برای آموختن بد نیست و این موضوع نباید خروج از چرخه نخبگانی معنا شود.


وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته افراد برای ادامه تحصیل بورس می‌شدند، ادامه داد: اینکه فرآیند تعریف شده‌ای بر مبنای نیاز کشور وجود داشته باشد و مدیریت شود که نخبگان به کشور برگردند؛ خروجی ارزشمندی است. اکنون تسهیلاتی فراهم شده که دانشجویانی که در کشورهای خارجی ادامه تحصیل داده‌اند به کشور برگردند و در محل‌های مورد نیاز جذب شوند.


نبیونی ادامه داد: بازگشت نخبگان به کشور در حال انجام است ولی تعادل‌بخشی بین خروج نخبگان و ورودی نیاز به انرژی و پشتکار وهم‌افزایی در سطح ملی دارد و بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی‌وفناوری در این حوزه فعال هستند.


رییس بنیاد نخبگان استان البرز اظهار داشت: جامعه نخبگانی جامعه‌ای نیست که بتوان با یک نسخه و روش همه افراد مشمول را تحت پوشش قرار دهد و باید بنا بر شرایط برای هر گروه، برنامه‌ متنوع و منطبق بر نیازهای واقعی آنان طراحی و اجرا کرد. جامعه نخبگانی در همه حوزه‌های دانشی و مهارتی مطرح است و نیاز است کمی وسعت دید وجود داشته باشد و بخشی از مشکلات را توسط همین جامعه حل کرد و حتی در شرایط مختلف از راهکارهای خود نخبگان استفاده شود.


وی در پایان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، تصریح کرد: در دو دهه اخیر روش‌های مختلفی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان انجام شده است. پارک‌های علم‌وفناوری، مراکز رشد داخل و خارج از دانشگاه و پژوهشکده و مؤسسات تحقیقاتی مختلف از نظر کمّی رشد خوبی داشته‌اند. گرچه شعار اقتصاد دانش‌بنیان آغاز شده اما به این‌معنا نیست که موفقیت کامل حاصل شده خاصه اینکه شرایط استان‌ها در این حوزه با هم متفاوت است.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148539
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین