بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/06 - 11:02
  • - تعداد بازدید: 39
  • - تعداد بازدیدکننده: 38
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

نخبگان باید به کمک ما بیایند تا ایران را به جایگاه خود برسانیم/ ضرورت پرهیز از نگرش‌های سلیقه‌ای در جذب نیروی انسانی توانمند

معاون اجرایی رئیس جمهور بر لزوم بهبود روش‌های گزینش برای جذب نیروی انسانی توانمند و شایسته و متعهد و پرهیز از نگرش‌های سلیقه‌ای و غیر حرفه‌ای تأکید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، محمد جعفر قائم پناه گفت: دولت ما وفاق ملی نام گرفته که در مقابل آن، تعارض و عدم سازش و اختلاف است در این روزها که صحبت از وفاق می شود، در واقع باید همه افرادی که در این کشور صاحب اندیشه هستند ولی نگاه های متفاوتی در چارچوب نظام دارند را برای ساختن ایران دور هم جمع کنیم.

قائم پناه ادامه داد: در کشور ابرچالش های مختلف داریم؛ مشکل صندوق های بیمه، ناترازی انرژی، معیشت مردم، تورم، منطقه پرآشوب، دشمنان خارجی و هزاران مشکل دیگر. ۴۴ سال است که از انقلاب می گذرد؛ معتقدیم جایگاه ایران باید والاتر از آنچه هست باشد؛ مردم باید بهتر از این زندگی کنند.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف باید حول یک محور توافق کنیم چه سازشی بهتر از چشم اندازی که رهبر انقلاب ۲۰ سال پیش ترسیم کردند؟

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: وقتی در چشم انداز ایران را کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل می دانیم، چه ارزشی بالاتر از اینکه کشورمان را به از این کنیم و در جایگاه واقعی اش قرار دهیم؟

قائم پناه اظهار داشت: حق مردم ایران بیش از این است با این ثروتی که داریم و موقعیت خاص ژئوپلتیکی که داریم می توانیم محل تبادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه باشیم، چرا باید این چنین مردم ما در زندگی دچار سختی باشند؟

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم بر این مشکلات فائق شویم و به چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب داشته اند برسیم و ایران را بر اساس هویت دینی و تاریخی مان بسازیم، لازمه اش این است که به توافق بر این مبنا که به ایرانی پیشرفته، آزاد و مردمی که با رفاه زندگی کنند، برسیم.

وی تصریح کرد: وقتی وفاق داشته باشیم و وحدت کنیم، می توانیم بر چالش های بزرگ غلبه کنیم؛ نخبگان باید به کمک ما بیایند تا ایران را به جایگاه خودش برسانیم ما هیچ احساس کمبود نباید نسبت به همسایگان داشته باشیم که از آنها پایینتر باشیم باید در منطقه اول باشیم و جایگاه علمی - فناوری اول را کسب کنیم؛ این جایگاه حق ماست و سابقه تاریخی‌مان نشان می دهد ایران می تواند در منطقه اول باشد.

وی افزود: اولین شرط وفاق ملی این است که سیاست های کلی نظام، برنامه هفتم و سند چشم انداز را میثاق خودمان برای اجرا بدانیم در روزهای آینده برای هر وزارت خانه تکالیف رسیدن به این اهداف مشخص خواهد شد رویکرد دولت وفاق برای اداره کشور، بر مبنای مبانی علمی و دانایی است دولتی که مبتنی بر کارشناسی باشد، توانمند خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: رویکرد این دولت، اداره کشور بر مبنای حق و عدالت است؛ حقوق آحاد مردم ایران بدون توجه به جنسیت، موقعیت جغرافیایی، بدون توجه به مذهب و گرایش های سیاسی ایفا شود هیچ کس در کشور نباید احساس کند که حقش ضایع شده است؛ رئیس جمهور قول داده و بر این اساس باید رضایت مردم را جلب کنیم.

قائم پناه خاطر نشان کرد: در همه کارکنان دولت از وزیر تا آخرین رده ای که با مردم در همه بخش ها ارتباط دارند، باید این باور ایجاد شود که مردم ارباب ما هستند کسی با ارباب خود از سر غرور صحبت نکند ما باید با مردم از سر تکریم صحبت کنیم از همینجا از همه کارکنان دولت می خواهم تا این رویکرد را در جامعه به منصه ظهور برسانند که مردم ارباب ما هستند و به آنها احترام کنیم؛ حتی اگر درخواست غیر قانونی دارند، به آنها بگوییم که عذر می خواهم و نمی توانم کمکت کنم و از اینکه قانون اجازه نمی دهد به شما کمک کنم، عذرخواهی می کنم نه اینکه مردم را سر بدوانیم.

وی ادامه داد: از یک طرف برنامه هفتم را داریم و پروژه ها مشخص است. هنوز به این جمع بندی نرسیده ایم که هیأت دولت را به استانها ببریم شاید رویکرد جدیدی برای پیگیری داشته باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دنیای جدید، دیجیتالی است و می شود از راه دور کنترل کرد ولی حتما رئیس جمهور با مردم صحبت خواهد کرد و به دیدار مردم می رود اما شاید شیوه ای که در گذشته بوده، ادامه پیدا نکند. اگر قانون اجرا شود، شاید کمتر نیاز باشد تا مصوبات استانی داشته باشیم.

قائم پناه افزود: هزاران پروژه ناتمام در کشور داریم و از سوی دیگر محدودیت منابع داریم؛ اگر قرار باشد پروژه ها و مصوبات جدید در استان ها شکل بگیرد، شاید پروژه های قبلی اجرا نشود و بر اساس منابعمان باید اول پروژه های نیمه کاره را اجرا کنیم و سپس در استان ها پروژه های جدید شروع کنیم.

وی اظهار داشت: مصوبات دولت های قبلی تا جایی که امکان داشته باشد یا توجیه اقتصادی داشته باشد بلاشک مکلف به اجرای تعهدات هستیم و این حق مردم بر گردن دولت است. مردم باید با عزت توانمند شوند و آنقدر توانایی داشته باشند که تولید کنند و نیازی به کمک های دولت نداشته باشند.

قائم پناه تصریح کرد: یارانه حتما ادامه خواهد یافت اما مردم نباید به گونه ای زندگی کنند که دست نیاز به سوی نهادهای حمایتی دراز کنند و مددجو باشند؛ شأن مردم ایران بالاتر از اینهاست و همه آنها با حریت زندگی کنند و ثروتمند باشند.

وی ادامه داد: با کمک همه مؤلفه های قدرت بتوانیم به جایی برسیم که مردم ایران تولید ثروت کند و دولت به ۳ وظیفه اصلی اش برسد یکی ایجاد امنیت و همچنین احساس امنیت در مردم، آموزش و سلامت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: این روزها بعد از اینکه مسئولیت گزینش از سوی رئیس جمهور به من محول شد، صدها پیامک برای من ارسال شد و گفتند ما مشمول کد ۱۹ برای جذب دبیران شدیم در ابلاغ من بر بهبود روش های گزینش برای جذب نیروی انسانی توانمند و شایسته و متعهد و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرش های سلیقه ای و غیر حرفه ای تأکید شده است لذا باید شایستگان را استخدام کنیم و گزینش را روزآمد کنیم؛ همه کسانی که در این کشورند، حق دارند و همه تحصیلگردگان حق دارند استخدام شوند.


***
برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172837
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین