بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/03 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 49
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

نخبگان جایگاه ویژه‌ای در وزارت دفاع دارند

سردار طلایی نیک معاون برنامه‌ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سرمایه انسانی و نیروی انسانی از مؤلفه‌های اصلی قدرت دفاعی و ملی ما است، گفت: نخبگان جایگاه ویژه‌ای در وزارت دفاع دارند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، سردار طلایی نیک معاون برنامه ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخشی از سخنان خود در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: قدرت دفاعی یک مؤلفه اصلی و مهم و رکن محوری از قدرت ملی هر کشوری محسوب می‌شود، قدرت دفاعی چهار رکن بنیادی دارد، یک رکن آن سرمایه انسانی و نیروی انسانی و از مؤلفه‌های اصلی قدرت دفاعی و ملی ما است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع یکی از وزارتخانه‌هایی هست که ۸ هزار طراح و پژوهشگر دارد یعنی ما بیش از ۸۵ درصد کارکنان مان در وزارت دفاع تحصیلات دانشگاهی و عالی دارند. نخبگان جایگاه ویژه ای در وزارت دفاع دارند و مراکز و دفاتر طراحی و نوآوری‌های دفاعی در کنار هر صنعت وجود دارد.

طلایی گفت: اینکه وزارت دفاع و صنعت دفاعی در لبه دانش و در پیشرفته‌ترین سلاح‌های دنیا دارد حرکت می‌کند دلیل آن پشتوانه علمی و پژوهشی و ظرفیت فناوری است که در مجموعه وزارت دفاع وجود دارد.

معاون برنامه ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه افزود: نخبگان در وزارت دفاع جزو اولویت‌ها هستند. نخبه‌ای که وارد وزارت دفاع می‌شود علاوه بر اینکه در صنعت دفاعی و قدرت دفاعی نقش ایفا می‌کند میتواند با تجربیات دانش پیچیده و دانش چند بعدی که در وزارت دفاع وجود دارد آشنا شده و در مسائل غیرنظامی کشور هم نقش آفرین باشد.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: لذا جذب نخبگان و حمایت از نخبگان در حفظ منزلت، نقش آفرینی و حمایت‌های رفاهی از اولویت‌های وزارت دفاع است. خوشبختانه این امر در سال های گذشته تقویت شده و در برنامه‌های آتی هم وجود دارد.

وی یا اشاره به برنامه جهش تولید نیز گفت: اتکا به ظرفیت بخش خصوصی و دانش نخبگانی و دانشگاه‌هایی که با ما همکاری علمی و پژوهشی دارند، زنجیره و شبکه زیست فناورانه ملی را برای ما فراهم کرده که صنعت دفاعی ما بتواند جهشی رشد کند.

طلایی ابراز امیدواری کرد: با بسترسازی مناسب و همکاری سایر دستگاه ها زمینه ایفای نقش بیشتر بخش خصوصی و نخبگان در دو منظوره سازی محصولات دفاعی و غیردفاعی و مشارکت ملی دفاعی فراهم شود.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 172813
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین