بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/10/02 - 11:36
  • - تعداد بازدید: 1016
  • - تعداد بازدیدکننده: 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گلستان مطرح کرد:

نقش مهم معلمان در تحقق سیاست‌ها و اهداف نظام نخبگانی

خزاعیان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نخبه‌پروری در مدارس، گفت: معلمان نقش مهمی در تحقق سیاست‌ها و اهداف نظام نخبگانی دارند.

~/Asset/News/News/Image/خزاعیان7.jpeg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تببین سیاست‌ها و مقررات بنیاد ملی نخبگان، نشست «روند نخبگی» با حضور دانشجومعلمان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان گلستان، برگزار شد.




در این نشست، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان ضمن اشاره به ویژگی‌های نخبگان، تعهد، تخصص و توجه به اخلاق نخبگی را در کنار هوش و استعداد ذاتی، از مهمترین عوامل اثرگذاری نخبگان در کشور دانست.


وی افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان، ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان از طریق تشکیل شبکه ارتباطی و اطلاعاتی در نظام نخبگانی در تحقق اثرگذاری بهینه نخبگان از اولویت‌های بنیاد نخبگان است.


خزاعیان با بیان اینکه «سند راهبردی کشور در امور نخبگان» به منظور ایجاد محیطی پویا برای فعال‏سازی و اثرگذاری مناسب اجتماع نخبگانی در تحولات کشور تدوین شده است، اظهار داشت: این سند سعی دارد تا راهبردها و اقدامات کلان را برای فراهم شدن زمینه‏های «نخبه‌شناسی»، «نخبه‌پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری» تبیین کند.


رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان تصریح کرد: در سیاست‌گذاری و مدیریت نخبگان، رویکرد نهادمحور در مقابل فرد محور، تشکیل ساختار غیرمتمرکز و توزیع یافته و همچنین جایگزینی «محیط نیمه متمرکز» در نظام نخبگانی در دستورکار است.


در ادامه این نشست، تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای اجتماعات مختلف نخبگانی معرفی و در پایان نیز نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145543
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین