بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/10/01 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 1007
  • - تعداد بازدیدکننده: 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان:

نهضت نخبه‌خواهی باید در جامعه ایجاد شود

شریعتی با اشاره به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگی در بخش‌های مختلف کشور، گفت: دستگاه‌های موجود در کشور باید به معنای واقعی کلمه نخبه‌خواه باشند.

~/Asset/News/News/Image/IMG_20191222_115201_579.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ منصور شریعتی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگی در جامعه، گفت: واژه‌هایی مانند نخبه و مستعدبرتر هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند بنابراین در بکار بردن آنان باید دقت کرد.




وی با بیان اینکه مهمترین تفاوت بین مستعدبرتر با نخبه، میزان تأثیرگذاری در جامعه است، افزود: بر اساس تعاریف بنیاد ملی نخبگان، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید و گسترش علم و هنر و فناوری و فرهنگ‌سازی و مدیریت کشور محسوس باشد.




شریعتی ادامه داد: استعداد برتر به فردی اطلاق می‌شود که به‌صورت بالقوه نخبه بوده ولی هنوز زمینه‌های لازم برای شناسایی کامل و یا بروز استعدادهای ویژه او فراهم نشده است.




رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به لزوم کیفیت اثرگذاری نخبگان، یادآور شد: به عنوان نمونه نمی‌توان برای ارزش‌گذاری بر دستاوردهای استاد فرشچیان، از شاخصی چون تعداد مقالات وی استفاده کرد؛ بر همین اساس نخبگان زیادی را می‌توان نام برد که استعداد و اثرگذاری آنان در دانشگاه ظهور پیدا نکرده است.




وی با بیان اینکه مشکل اصلی در جامعه مسئله نخبه‌خواهی است، تصریح کرد: دستگاه‌های موجود در کشور چه ادارات دولتی و چه بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه نخبه‌خواه باشند.




شریعتی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم بنیاد ملی نخبگان شناسایی و ایجاد ظرفیت جهت بکارگیری صحیح مستعدان‌برتر در جامعه است که البته این مهم نیازمند ایجاد نهضت نخبه‌خواهی است.




وی با اشاره به تسهیلات شهید تهرانی‌مقدم در بنیاد ملی نخبگان گفت: این تسهیلات در زمینه جذب و بکارگیری مستعدان‌برتر در شرکت‌های دانش‌بنیان است. در این تسهیل بنیاد ملی نخبگان تا دو سال بخشی زیادی از حقوق این افراد را متقبل می‌شود.




رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در پایان یادآور شد: صاحبان ایده بجای ارائه صرف ایده، باید نمونه اولیه طرح خود را در قالب طرح توجیهی و یا طرح کسب‌‌وکار ارائه دهند تا بتوانند در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنند.

 
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146631
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین