بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/06/25 - 12:33
  • - تعداد بازدید: 741
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نیازهای یک استارت‌آپ برای بین‌المللی شدن تشریح می‌شود

وبینار آموزشی «نیازهای یک استارت‌آپ برای بین‌المللی شدن و حضور در برابر سرمایه‌گذارهای خارجی»، برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/وبینار.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بخش مهمی از موفقیت یک کسب‌وکار، به بازار هدف و میزان استقبال مشتریان از محصولات و خدمات عرضه شده بستگی دارد. به عبارت دیگر، هر قدر هم که عملکرد محصول خوب باشد، تا مشتریان و بازار آن را نپذیرند، عملاً به موفقیت چندانی دست یافته است؛ بنابراین نکته مهم در این زمینه، توجه به ذائقه بازار و در کنار آن، تنوع‌بخشی به بازارهای هدف است.


یک اشتباه رایج بین کسب‌وکارهای نوپا، تمرکز صرف بر بازارهای محلی است. اغلب در ذهن بنیان‌گذاران و کارآفرینان استارت‌آپی، این تصور نادرست وجود دارد که با توجه به محدودیت در منابع (مالی، انسانی، تجهیزات و ...)، نباید به توسعه بین‌المللی بازار فکر کنند؛ این در حالیست که در فضای فعلی کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها تقریباً در همان لحظات اولیه پس از راه‌اندازی، می‌توانند به بازارهای بین‌المللی دسترسی پیدا کنند؛ البته در این مسیر، انطباق «بازار/ محصول» از لحاظ جغرافیایی، صنعت و خود کسب‌وکار هم بسیار مهم است.


در گسترش فضای کسب‌وکار و بین‌المللی‌سازی آن، یک راهبرد هدفمند و یکپارچه برای افزایش مقیاس الزامی است. در این مسیر، توسعه بازار از یک ناحیه محلی تا هر تعداد بازار بین‌المللی، دقت و تیزبینی خاص بنیان‌گذاران و مدیران شرکت را می‌طلبد. در کنار این موضوع، بحث تأمین مالی و جذب سرمایه هم مطرح است.


دنیای امروز، دنیای نوآوری و ایده‌های خلاقانه است و سرمایه‌گذاران، بهتر از هر کسی این موضوع را فهمیده‌اند. این یک فرصت بزرگ برای صاحبان ایده و فناورانی است که می‌خواهند دنیای پیرامون خود را تغییر دهند.


با مشارکت یک سرمایه‌گذار خارجی در استارت‌آپ، علاوه بر این‌که منابع مالی لازم برای توسعه ایده و فناوری فراهم می‌شود، راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی هم تسهیل خواهد شد. سرمایه‌گذاران استارت‌آپی، اعم از فرشتگان کسب‌وکار یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VCs)، به خوبی با بازار کشور خود و الزامات آن آشنا بوده و حتی در موارد جزئی، مانند کانال‌های توزیع و بازاریابی هم کمک می‌کنند.


نظر به اهمیت مسئله، دهمین رویداد کاریز در قالب کاریز تجربه، نیازهای یک استارت‌آپ برای بین‌المللی شدن و حضور در برابر سرمایه‌گذاران خارجی را بیان و تبیین می‌کند.


این وبینار آموزشی تحت عنوان «نیازهای یک استارت‌آپ برای بین‌المللی شدن و حضور در برابر سرمایه‌گذارهای خارجی»، چهارشنبه؛ 26 شهریور از ساعات 17 الی 18 با تدریس هادی حسین‌زاده؛ فوق دکتری مهندسی الکترونیک/ نانوفناوری از دانشگاه واترلو کانادا م مؤسس شرکت «NanoCnet» برگزار خواهد شد.


علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام به سامانه بنیاد نخبگان استان اصفهان مراجعه کنند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149191
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین